RIS automatisch behalve computernaam

Pagina: 1
Acties:

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:02
Ik heb de volgende opdracht/situatie:

We hebben hier zo'n 250 pc's. We willen nu met RIS hiervoor een automatische installatie maken. In een virtuele omgeving heb ik het nu voormekaar dat de image wordt gekozen (via een netboot) en de installatie volledig automatisch gebeurt. Dit configuratiebestand is gemaakt met de setupmgr.exe. Nu zit ik alleen met het volgende probleem:

De computernaam moet nu dus van tevoren worden bepaald. Ik kan dus wel met bepaalde variabelen werken, maar de computernaam is hier gebonden aan de werkplek (dmv. afdeling-pcnr). Als ik nu dus een pc zou installeren via RIS is er vrij gemakkelijk de kans dat het nummer van de computernaam verschillend wordt met het werkpleknummer.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat ik alleen de computernaam zelf bij elke installatie hoef in te vullen, en dan de rest volledig automatisch gaat. Is dit mogelijk?
Ik kan namelijk niet het veld leeglaten bij de instellingen op de RIS server. En ik zie ook geen optie om te laten vragen om de computernaam.
Er is wel de optie op een custom setup, maar dan krijg ik na de installatie nog het gebeuren van het aanmaken van een lokaal account e.d. (wat je dus standaard bij de eerste keer opstarten krijgt)

Dus is er een oplossing om via een automatic setup bij RIS te laten vragen om de computernaam?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

Door gebruik te maken van group policies ... ff linkje zoeken.

Here ya go: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-2503342.php

PSN: mug_8pm

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan je computers ook allemaal aanmaken in AD en daar de GUID van de PC zelf intypen - RIS kan dan zelf de PC met zijn naam matchen, is wel eenmalig behoorlijk wat invul werk :)