Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Graag zou ik de overstap willen maken naar vista omdat ik mijn 4 gb geheugen volledig wil gebruiken, en wil ik genieten van mijn DX10 (4870).

Voorheen had ik vista al eens eerder geïnstalleerd, maar had toen zodanig problemen dat ik ben teruggegaan naar windows XP.

Het probleem dat ik heb:
Om de zoveel tijd connection lost. Zeer vervelend want ik download graag!
Ik gebruik de onboard nic van de Asus P5k: Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000
Heb destijds al eens geupgrade naar een nieuw stuurprogramma, maar het probleem bleef zich voordoen. Heeft iemand tips of suggesties?

Groet,
René

[EDIT] Het gaat hier om 64 bit Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vista laat je 4gb ook niet gebruiken. Daarvoor heb je een 64Bit OS nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AvanCade schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:40:
Vista laat je 4gb ook niet gebruiken. Daarvoor heb je een 64Bit OS nodig.
Sorry vergeten te vermelden, het gaat hier om Vista 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik werk zelf al meer dan een jaar met Vista (ook professioneel!) en ben er zeer tevreden over. Het is rete-stabiel en alle hardware doet het gewoon. Hoe lang geleden heb je die eerste poging gedaan? In het begin waren er wel moeilijkheden, omdat veel hardware-leveranciers hun drivers niet op orde hadden. Dit is inmiddels nagenoeg overal nu goed geregeld. Ik kan het aanraden in elk geval! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poktor schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:46:
Ik werk zelf al meer dan een jaar met Vista (ook professioneel!) en ben er zeer tevreden over. Het is rete-stabiel en alle hardware doet het gewoon. Hoe lang geleden heb je die eerste poging gedaan? In het begin waren er wel moeilijkheden, omdat veel hardware-leveranciers hun drivers niet op orde hadden. Dit is inmiddels nagenoeg overal nu goed geregeld. Ik kan het aanraden in elk geval! :Y
Uhmmm.. denk nu ongeveer 5 weken geleden. Toen was het ook nog niet stabiel en steeds connectie lost om de 2 uren of soms nog minder :/
Ik vind het een vreemd iets. Op XP nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:48:
[...]

Uhmmm.. denk nu ongeveer 5 weken geleden. Toen was het ook nog niet stabiel en steeds connectie lost om de 2 uren of soms nog minder :/
Ik vind het een vreemd iets. Op XP nergens last van
hmm... Deze al geprobeerd?
Wat ook nog kan, is dat de huidige Vista-drivers een beetje een "haastklus" waren, met als gevolg dat auto-sensing niet netjes is geïmplementeerd. Probeer eens of vastzetten van de snelheid (bijv op 1000Mbit/full duplex, als je een gigabit-switch hebt) helpt. Onder XP werktalles goed zeg je, dus de hardware is in orde. Check even welke snelheid XP automatisch kiest. Zet die dan onder Vista vast en kijk wat er gebeurt. Als alles dan goed draait, is het gewoon je auto-sensing. Komt vaker voor: op de zaak moet ik mijn laptop ook vastzetten, anders is het LAN niet vooruit te branden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, ik had van een andere site de 2.4.7.11 voor vista 64 gedownload :) Straks dus maar weer vista installeren en kijken hoe het dan loopt. En hoe kan ik die autosensing controleren?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je zou ook eens naar power management kunnen kijken?
Ik had toen ik XP net had precies hetzelfde probleem met het downloaden.
Als de pc in standby ging dan werden zowel de harde schijven als de netwerkkaart uitgeschakeld.

Heb je deze instellingen al gecontroleerd? Dat deze nooit uitgeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:28:
Bedankt voor je reply, ik had van een andere site de 2.4.7.11 voor vista 64 gedownload :) Straks dus maar weer vista installeren en kijken hoe het dan loopt. En hoe kan ik die autosensing controleren?

Groet,
Control panel --> Manage Network connections --> rechtklik op Local Area Connection --> Properties --> onder tabje Networking, bij "connect using", klik op "Configure" --> Advanced --> klik op "Speed & Duplex" onder Property --> Kies snelheid en duplex onder "Value".

Succes! :)
Pagina: 1