Toon posts:

Exchange 2007 icm Symantec Backup Exec Notificatie e-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een notificatie e-mail instel op basis van SMTP poort 25 via het juiste IP nummer van de Exchange 2007 Server komt het mailtje zowel intern als extern niet aan.
Backup pakketstaat op dezelfde server waar Exchange op draait.
In het backup pakket heb ik de credentials van de administrator ingevuld.

Heb alle virusscanners, firewalls al uitgeschakeld maar toch mag dit niet baten.

Wie kan mij advies hierover geven

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:14:
In het backup pakket heb ik de credentials van de administrator ingevuld.
Bedoel je dan SMTP authenticatie? volgens mij gaat dat niet werken!

Eerst maar eens kijken of je met de hand wel kunt mailen via een telnet naar poort 25.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
c:\> telnet 127.0.0.1 25
HELO test.com
MAIL FROM: administrator@jouwdomein.local
RCPT TO: ontvanger@jouwdomein.local
DATA
Subject: Test
Dit is een test
.
QUIT

Ontvang je dan mail? Of krijg je een foutmelding en wat is die melding dan.

[ Voor 10% gewijzigd door mbaltus op 04-02-2009 13:40 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-01 15:34
toevallig administrator mailbox onzichtbaar gemaakt of disabled in exchange 2007.

Wanneer je je administrator mailbox niet zichtbaar hebt in je algemene adreslijst gaat dit fout.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
breeeem schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:04:
toevallig administrator mailbox onzichtbaar gemaakt of disabled in exchange 2007.

Wanneer je je administrator mailbox niet zichtbaar hebt in je algemene adreslijst gaat dit fout.
niet op basis van smtp.

topicstarter: heb je die backuphost wel toegevoegd aan de relay lijst :? anders gaat het idd nooit werken

A wise man's life is based around fuck you

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Denk inderdaad dat hierboven het antwoord al staat. Je zal een nieuwe reveive connecter moeten aanmaken zodat deze server kan relayen. Zie:

http://blogs.techrepublic.com.com/networking/?p=373

Wilde altijd al iets over computers weten

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Buiten dat de opmerking van SirDarkAngel me buitengewoon correct lijkt, kan ik dat niet zeggen van de troubleshooting op/over deze server en de (zoals ik het lees) manier van werken op die server. Ach, zal wel weer afgedaan worden als overbodig commentaar maar als de topicstart voor je werk was, raad ik je wel degelijk een cursusje aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Helaas is het probleem nog niet opgeost.
DE relay host dien ik lijk mij niet toe te voegen, omdat het backup pakket op dezelfde server staat geinstalleerd als Exchange 2007.
Heb bijvoorbeeld een Copier die ook dient te verzenden en hiervoor hb ik een relay aangemaakt en dit werkt wel.

Hebben jullie nog andere ideeen?
Via Symantec wordt je niet echt wijzer.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Maar kun je nu lokaal wel met de hand een mail inschieten? zo niet, wat voor foutmelding krijg je dan?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1