Beste tweakers,
2 maanden geleden heb ik een nieuwe pc opgebouwd, omdat er na men Amd 3800x2 nood was aan vernieuwing. Voor de componenten heb ik de 'Best buy' gids geraadpleegd en mijn systeem is als volgt:
Mobo Asus P5Q Pro (P45 chipset socket 775)
Cpu Intel Core2duo E8400 (Boxed koeler)
Video EN8800GT
Ram OCZ gold 4Gb, dual channel, Pc8500
Voeding Corsair 650W, niet modulair
Case Antec performance one P182
HDD1 WD Raptor 150Gb Sata2
HDD2 WD cavair 500Gb
HDD3 WD 250Gb
OS Windows XP PRo
Het systeem heeft bijna 2 volle maanden echt goed gedraaid, niets overclokt of gemod.
De processor is gekoeld via de boxed koeler, wel jammer dat tijdens het gamen (COD5) de koeler écht veel lawaai maakt.
Het probleem:
Gisteren zette ik mijn pc aan en na een 2min werken onder XP viel de PC uit. Ik was niets zwaar aan
het doen, enkel messenger aan het openen.
Ik vond het vreemd, maar startte de Pc gewoon terug op, de bios gaf aan dat de CPU overheated was,
wat mij vreemd overkwam omdat de Pc net opstond en verder er nooit problemen mee heb gehad.
Dus boote ondanks de melding gewoon op, nadat Xp geladen was viel hij praktisch direct uit.
Ik starte de PC opnieuw op en kreeg weer de melding dat de CPU overheated was.
Waarna ik in de bios ben gaan kijken voor de temperatuur.
De bios geeft aan dat de Cpu 100°C is!!!
Mobo temperatuur is normaal en verderrest ziet alles er normaal uit.
De temperatuur schommelt ook niet, hij blijft op 100°C.
Heeft iemand suggesties wat ik moet doen?
Ik heb al wat gegoogeld, maar vindt niet echt een oplossing...
Ligt het misschien aan de biosversie? Dit zou ik raar vinden, sinds hij altijd goed gedraaid heeft...
Alvast bedankt voor uw hulp...
2 maanden geleden heb ik een nieuwe pc opgebouwd, omdat er na men Amd 3800x2 nood was aan vernieuwing. Voor de componenten heb ik de 'Best buy' gids geraadpleegd en mijn systeem is als volgt:
Mobo Asus P5Q Pro (P45 chipset socket 775)
Cpu Intel Core2duo E8400 (Boxed koeler)
Video EN8800GT
Ram OCZ gold 4Gb, dual channel, Pc8500
Voeding Corsair 650W, niet modulair
Case Antec performance one P182
HDD1 WD Raptor 150Gb Sata2
HDD2 WD cavair 500Gb
HDD3 WD 250Gb
OS Windows XP PRo
Het systeem heeft bijna 2 volle maanden echt goed gedraaid, niets overclokt of gemod.
De processor is gekoeld via de boxed koeler, wel jammer dat tijdens het gamen (COD5) de koeler écht veel lawaai maakt.
Het probleem:
Gisteren zette ik mijn pc aan en na een 2min werken onder XP viel de PC uit. Ik was niets zwaar aan
het doen, enkel messenger aan het openen.
Ik vond het vreemd, maar startte de Pc gewoon terug op, de bios gaf aan dat de CPU overheated was,
wat mij vreemd overkwam omdat de Pc net opstond en verder er nooit problemen mee heb gehad.
Dus boote ondanks de melding gewoon op, nadat Xp geladen was viel hij praktisch direct uit.
Ik starte de PC opnieuw op en kreeg weer de melding dat de CPU overheated was.
Waarna ik in de bios ben gaan kijken voor de temperatuur.
De bios geeft aan dat de Cpu 100°C is!!!
Mobo temperatuur is normaal en verderrest ziet alles er normaal uit.
De temperatuur schommelt ook niet, hij blijft op 100°C.
Heeft iemand suggesties wat ik moet doen?
Ik heb al wat gegoogeld, maar vindt niet echt een oplossing...
Ligt het misschien aan de biosversie? Dit zou ik raar vinden, sinds hij altijd goed gedraaid heeft...
Alvast bedankt voor uw hulp...