beelduitval van Samsung Syncmaster 2443BW + 2900xt

Pagina: 1
Acties:

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03 21:31
Hallo!
Vanochtend kwam de postbode me een leuk pakketje afgeven. Ik gelijk m'n nieuwe scherm naast me oude op m'n bureau geplaatst. Stroomkabel d'rin, DVI stekker in me monitor en andere einde in de 2e uitgang van me videokaart. Aanzetten. Resolutie naar 1920*1200, secundair scherm aangezet met CCC. Prima. Na een tijdje valt ie weg en komt daarna gelijk weer terug met beeld, dus ik dacht dat comp t ff moest verwerken ofzo. Maar toen gebeurde het weer en weer. Met verschillende tussenpozen valt ie gewoon weg.

Dus ik zowel de stroomkabel, als de DVI kabel als de uitgang van me videokaart allemaal gewisseld om uit te sluiten dat het daar niet aan ligt. Maar t probleem blijft. Nu blijkt dat als ik me resolutie terugzet naar 1600*1200 of 1280*1024 ofzo, het probleem verdwijnt en me scherm valt niet meer uit.

DVI wisselen voor D-sub baat ook niet. Dan krijg ik helemaal geen beeld.

Het enige wat ik dus kan bedenken is dat me videokaart het probleem is. Ik denk dat m'n monitor gewoon fatsoenlijk functioneerd. Ik snap d'r alleen helemaal niets van. Deze resolutie moet toch geen probleem geven voor een 2900xt? Of wordt ik toch gedwongen m'n videokaartupgrade te vervroegen?

Hopelijk hebben jullie een idee waar het aan kan liggen of hoe ik dit op kan lossen.

Groet,
Pieter

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03 21:31
ok. alternate gebeld en die zeiden dat ik m kon retourneren. Ben nog een keer CCC ingedoken en vond onder DVI settings een optie 'Reduce DVI frequency on high-resolution displays' met als uitleg: 'enable to resolve displaycorruption, or no image, when your display is set to a high resolutiontiming (e.g. 1600*1200@60hz'

Schijnt dat t probleem nu is opgelost. Resolutie keurig op 1920*1200 en geen uitvallend scherm meer :) Ik dacht, ik meld het toch even dat ik een oplossing heb gevonden. Wellicht dat anderen er iets aan hebben.

Zo. Nu ga ik genieten van me gelukkig wel pixeldoodloze schermpje :9~ (serieus, ik had een 22'' moeten nemen, deze is veel te groot 8)7 !!)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 18:46
Te groot bestaat niet :D , goed je het al heb opgelost en met ons heb gedeeld

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:35
douPel schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:35:
ok. alternate gebeld en die zeiden dat ik m kon retourneren. Ben nog een keer CCC ingedoken en vond onder DVI settings een optie 'Reduce DVI frequency on high-resolution displays' met als uitleg: 'enable to resolve displaycorruption, or no image, when your display is set to a high resolutiontiming (e.g. 1600*1200@60hz'

Schijnt dat t probleem nu is opgelost. Resolutie keurig op 1920*1200 en geen uitvallend scherm meer :) Ik dacht, ik meld het toch even dat ik een oplossing heb gevonden. Wellicht dat anderen er iets aan hebben.

Zo. Nu ga ik genieten van me gelukkig wel pixeldoodloze schermpje :9~ (serieus, ik had een 22'' moeten nemen, deze is veel te groot 8)7 !!)
Viel echt het hele beeld uit? Want ik heb onder win7 dat het beeld af en toe knippert als ik iets open ofzo. Gaat echt heel snel, bijna niet waarneembaar maar wel irritant. Jouw oplossing heb ik nog niet geprobeerd trouwens ;)

En ik geef toe... ook ik had liever een 22'' gekocht. Wat een monster is het zeg. Wel pixelfoutloos idd :9

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:44
Hey, ik heb hetzelfde probleem maar bij mij heeft die Reduce DVI frequency niet geholpen.
Ik heb hetzelfde beeldscherm en óók een 2900XT. Ik heb nog even op internet gezocht en kwam nog iemand met tegen met dit probleem (hij had ook een 2900XT).
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33941014
Tot zover heb ik het nog niet op kunnen lossen.
Als iemand nog tips heeft, meld het dan aub!
Bij voorbaat dank.

UPDATE:
De optie in ATI Catalyst heeft niet (genoeg) geholpen.
Met het programma PowerStrip heb ik handmatig de pixel clock verlaagt naar 150,000 MHz (frequency van horizontaal 72,115 kHz en verticaal 58,393 Hz).
Tot zover geen problemen meer gehad! :D

UPDATE 2:
Ik heb nog steeds last van een zwart beeld na een tijdje, ik kan ook niet echt uitvinden hoe het komt. Als de refresh rate op 58Hz staat heb ik er het minst last van, terwijl het scherm gewoon 1920x1200 @ 60 Hz zou moeten doen. Wie kan mij uit de brand helpen??

[ Voor 39% gewijzigd door Z3R0 op 14-04-2009 23:30 ]

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It