Tweedehands scooter kopen, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Mijn vrouw wil graag een Vespa scooter, je kent ze wel van de rentro scooters. Nu staat er bij de dealer een Vespa LX50 te koop voor 2100 euro. Normaal zijn ze aangekleed rond de 3000 euro, maar dit tweedehandse mag dus weg voor iets minder. Er staat iets minder dan 4000 km op de teller. Morgen gaan we kijken en nemen we een besluit.

Vraag; zijn er dingen waar ik op moet letten? Zelf vroeg ik me af of de scooter niet betrokken was bij een aanrijding/ongeluk.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52

unclero

MB EQA ftw \o/

Erhnam schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:53:
Vraag; zijn er dingen waar ik op moet letten? Zelf vroeg ik me af of de scooter niet betrokken was bij een aanrijding/ongeluk.
Als ie bij een dealer staat: vragen om garantie..
Waar je op moet letten:
- Onderhoudshistorie..
- Bandjes..

Als het 2-takt is kun je vragen of ie een keer een vastnaaier heeft gehad.
Als het 4-takt is kun je vragen hoe vaak je kleppen nagekeken moeten worden en dergelijke (en of dat ook regelmatig is gedaan).

Aardige prijs overigens :>.
Die zal wel gebaseerd zijn op leeftijd, kmstand, eventuele krasjes.

Let wel op bij Vespa LX:
- Het dievengilde is er verzot op.
- Ga er niet mee onderuit, kapschade is een duur grapje (een vriendin van me was laatst onderuit gegaan met haar LX50 en had voor 1200 euro aan kapschade).

En Vespa is ook een beetje als Macintosh, je betaalt dik voor de naam en de styling. ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Bedankt voor de tips!

Ik heb nog een keer gebeld en de kappen zijn helemaal opnieuw gespoten. Ik vraag me dan meteen af wat voor een klapper die scooter heeft gemaakt. Is zo'n ding na een zwaar ongeluk weer helemaal in elkaar te zetten?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52

unclero

MB EQA ftw \o/

Erhnam schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:50:
Ik heb nog een keer gebeld en de kappen zijn helemaal opnieuw gespoten. Ik vraag me dan meteen af wat voor een klapper die scooter heeft gemaakt.
Als het slechts overspuiten is, dan zal het waarschijnlijk gewoon dingen zijn als:
- keer omgevallen door fout parkeren
- keer omgevallen bij een langzame bocht / eerste keer rijden
- tussen de fietsen in het fietsenhok

...vooral die laatste is een krassenmagneet :(.
Is zo'n ding na een zwaar ongeluk weer helemaal in elkaar te zetten?
Wat noem je zwaar? Ik zag maandag een Sym Mio waar 10 minuten eerder een auto tegenaan was gereden. Alle kappen konden direct in de prullenbak.. Stuurhandle was krom. En de rest was niet te zien.
Kan goed zijn dat ook het frame een flinke klap heeft gehad en de voorvork ook. Dat zijn de lastiger zaken. Maar daar ben je voor verzekerd, als het goed is.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 13:32
Erhnam schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:50:
Bedankt voor de tips!

Ik heb nog een keer gebeld en de kappen zijn helemaal opnieuw gespoten. Ik vraag me dan meteen af wat voor een klapper die scooter heeft gemaakt. Is zo'n ding na een zwaar ongeluk weer helemaal in elkaar te zetten?
Als je erop gaat proefrijden ff proberen met handen los te rijden (gewoon stuur wat losjes houden). Heeft ie de neiging naar links of rechts te trekken is waarschijnlijk je frame/voorvork krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Johpie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:28:
[...]

Als je erop gaat proefrijden ff proberen met handen los te rijden (gewoon stuur wat losjes houden). Heeft ie de neiging naar links of rechts te trekken is waarschijnlijk je frame/voorvork krom.
Meestal kun je het ook zien als je recht achter de brommer als hij rechtop staat en dan precies recht langs de wielen kijkt. Ze moeten op 1 lijn staan. Beetje zelfde idee, maar dan hoef je zegmaar niet een testrit te doen, of eventueel om het alsnog te controleren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1