Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Als het goed is wordt er binnenkort bij mij een Pioneer PDP-LX5090 50" plasma tv bezorgd. Deze 34kg zware 50" tv ga ik ophangen aan de muur. Nu moet ik alleen nog een geschikte muurbeugel hebben. Aangezien het volgens mij niet meer is dan een stuk ijzer met een paar schroeven (correct me if I'm wrong) wilde ik daar niet te veel aan uitgeven.

Bij mijn zoektocht ben ik dus gestuit op de volgende twee muurbeugels:

Vogel's VFW 065
Deze muurbeugel is geschikt voor tv's tot 65" en 100kg.
Volgens kieskeurig is de afleverprijs EUR 58,95

Vivanco WMS 1000 PLS
Deze muurbeugel is geschikt voor tv's tot boven de 60" en 75kg
Volgens kieskeurig is de afleverprijs EUR 40,95

Beide beugels zijn dus ruimschoots geschikt voor de tv die ik er aan wil gaan hangen. Zijn er goede redenen om niet voor de goedkoopste te gaan, maar de Vogel's? Er staan niet veel reviews op kieskeurig, dus alleen daar op afgaan vind ik wat mager. Verder is er op internet ook niet zo veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb een goedkope beugel van een een ander merk en vind met name de afwerking niet zo mooi. Als je van de zijkant tegen de tv aankijkt dan zie je het materiaal van de beugel en daarover ben ik niet heel erg te spreken. Ik zou dus voor een iets duurdere beugel gaan!

Tip: gebruik geen schroeven maar bouten voor het ophangen van je beugel. Is toch weer een stapje sterker en makkelijker te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
De VFW 040 voldoet ook (dit geeft vogels.com zelf aan). Deze heb ik zelf voor een 42" plasma gekocht bij 4launch voor 40,-.
Ik heb toen ook gekeken naar goedkopere alternatieven, maar door het kleine prijsverschil heb ik toch maar gekozen voor een 'goed' en bekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:52:
Ik heb een goedkope beugel van een een ander merk en vind met name de afwerking niet zo mooi. Als je van de zijkant tegen de tv aankijkt dan zie je het materiaal van de beugel en daarover ben ik niet heel erg te spreken. Ik zou dus voor een iets duurdere beugel gaan!

Tip: gebruik geen schroeven maar bouten voor het ophangen van je beugel. Is toch weer een stapje sterker en makkelijker te bevestigen.
De VFW 040 komt met bevestigingsbouten en pluggen. Dit zijn erg zware bouten die je met een baco in de muur draait. Er zitten ook zwarte doppen bij om ze af te dekken. Verder zitter er verschillende diktes en lengtes schroeven bij voor achterin de tv en afstandsbusjes om de tv net iets verder van de muur te hangen (bijvoorbeeld om ruimte te maken voor scartplug).

Wat betreft het zijaanzicht: dat vind ik bij mij nu ook niet direct mooi. Omdat de tv toch een 7 cm van de wand hangt, kan je de plaat op de muur en de beugels goed zien zitten.

Nog een laatste tip: controleer goed dat de gaten diep genoeg geboord zijn voor de bouten. Dat de plug in de muur 'verdwijnt' is namelijk niet goed genoed, de bouten komen nog een stukje dieper in de muur.

[ Voor 8% gewijzigd door croxz op 04-02-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Dan gaat ik maar voor de iets duurdere. Toch maar even de wat duurdere. Wil ook niet hebben dat ie er meteen afdondert als iemand er met zijn stomme kop tijdens een feestje ineens een beetje op zou gaan leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
Ben benieuwd naar 't resultaat Oscar :) .

Gaan we nog foto's van het resultaat terugzien in het "Show je homecinema meuk"-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
croxz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:52:
De VFW 040 voldoet ook (dit geeft vogels.com zelf aan). Deze heb ik zelf voor een 42" plasma gekocht bij 4launch voor 40,-.
Ik heb toen ook gekeken naar goedkopere alternatieven, maar door het kleine prijsverschil heb ik toch maar gekozen voor een 'goed' en bekend merk.
Als ik die "Wizzard" op de Vogels website gebruik voor mijn 37'' Panasonic Plasma dan is de goedkoopste steun die daar staat €85 (bij 4Launch). Er zijn een stuk of 15 types geschikt, staat daar.
Als ik kijk bij de specs van de VFW 040 voldoet mijn TV daar aan qua diameter en max gewicht. Deze beugel staat echter niet specifiek vermeld als ik de Wizzard gebruik. Is de VFW 040 dan waarschijnlijk toch niet bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
tollo71 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:25:
[...]

Als ik die "Wizzard" op de Vogels website gebruik voor mijn 37'' Panasonic Plasma dan is de goedkoopste steun die daar staat €85 (bij 4Launch). Er zijn een stuk of 15 types geschikt, staat daar.
Als ik kijk bij de specs van de VFW 040 voldoet mijn TV daar aan qua diameter en max gewicht. Deze beugel staat echter niet specifiek vermeld als ik de Wizzard gebruik. Is de VFW 040 dan waarschijnlijk toch niet bruikbaar?
Iemand soortgelijke keuze moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-06 22:34

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb die Vivanco uit de startpost voor mijn 47" LCD. Je moet de standaard schroefjes gewoon weggooien en bij de bouwmarkt een paar M8 telefoonbouten halen. Die draai je dan met een steek/ring-sleutel in de muur (in pluggen natuurlijk) en klaar ben je. Ik vond de meerprijs van de duurdere beugels echt niet te rechtvaardigen, omdat het, zoals je zegt, gewoon een stuk ijzer is. Die Vivanco voelde zeer zwaar en degelijk aan, en zit nu ook echt goed vast. Ik zou er rustig aan durven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Heb nu de VFW 065 ontvangen en wat een megagroot ding is dat zeg!

Verder is het trouwens bets gek dat er in de handleiding staat dat de VFW 040 gewoon 75Kg aankan, itt wat er op de site van Vogel staat, nl 35kg. Als ik dat geweten had, was ik wel voor de VFW 040 gegaan. Toch wat kleiner en goedkoper. Nu vond ik een ding dat tot max 35 gaat met een tv van 33.5kg wat krapaan (ook al weet ik dat Vogel echt wel dikke dikke marges van een factor 2 ofzo zal toepassen, het is een gevoel, irrationeel als ik soms ben :P).

Maar goed, maakt verder ook niet veel uit. Scheelt maar EUR 15 ofzo en nu kan ik hem in de toekomst gebruiken voor een 60" ofzo (niet dat ik dat snel van plane ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Is het altijd "passend" te maken, met elke TV die aan de eisen voor maximale diamter en gewicht voldoet? Of zijn er nog speciale adaptersetjes oid nodig per type TV?
Volgens de Wizzard op de Vogels site voldoen namelijk maar een stuk of 15 beugels uit het totale assortiment voor mijn TV.
Ik neig steeds meer naar een DIY-oplossing. Zo moeilijk kan dat niet zijn, toch 8)
Pagina: 1