Dat PDFjes en transparantie niet de beste vriendjes zijn mogen een algemeen bekende zijn.
Maar bij het exporteren van het laatste drukwerk krijg ik het niet voor elkaar om de "Drop shadow" die standaard in InDesign zit correct te exporteren, overal komt een transparant vlak omheen. Op de pc en in InDesign ziet het werk er correct uit alleen tijdens het printen niet.
Mijn "oplossingen" (die dus niet werken)
- De dropshadow op andere layer blending modes zetten.
- Exporteren als .PDF in: X-4:2008 en X-1a:2001 helpt niet.
- Printen als postscript en met Distiller omzetten naar .PDF (X-4:2008/X-1a:2001 en eigen Preset)
haalt ook niks uit.
- "Standaard" PDF settings als: High Quality print e.d. halen ook niks uit.
Wat info:
De dropshadow is over een foto heen dus niet over een kleurvlak.
Ik werk in CS4, maar geloof niet dat dit veel uitmaakt?
Hebben jullie hier een oplossing voor of is dit een complexer probleem ?
[edit: Het is een Kyocera kleurenlaser printer (nieuw model), misschien dat hier het probleem ligt, dit ga ik nu even uitproberen]
[edit2: Het ligt dus aan de printer, ik zal er dan ook maar vanuit gaan dat het drukwerk correct wordt gedrukt.. toch bedankt voor het lezen.. maar deze kan dus dicht
]
Maar bij het exporteren van het laatste drukwerk krijg ik het niet voor elkaar om de "Drop shadow" die standaard in InDesign zit correct te exporteren, overal komt een transparant vlak omheen. Op de pc en in InDesign ziet het werk er correct uit alleen tijdens het printen niet.
Mijn "oplossingen" (die dus niet werken)
- De dropshadow op andere layer blending modes zetten.
- Exporteren als .PDF in: X-4:2008 en X-1a:2001 helpt niet.
- Printen als postscript en met Distiller omzetten naar .PDF (X-4:2008/X-1a:2001 en eigen Preset)
haalt ook niks uit.
- "Standaard" PDF settings als: High Quality print e.d. halen ook niks uit.
Wat info:
De dropshadow is over een foto heen dus niet over een kleurvlak.
Ik werk in CS4, maar geloof niet dat dit veel uitmaakt?
Hebben jullie hier een oplossing voor of is dit een complexer probleem ?
[edit: Het is een Kyocera kleurenlaser printer (nieuw model), misschien dat hier het probleem ligt, dit ga ik nu even uitproberen]
[edit2: Het ligt dus aan de printer, ik zal er dan ook maar vanuit gaan dat het drukwerk correct wordt gedrukt.. toch bedankt voor het lezen.. maar deze kan dus dicht
[ Voor 13% gewijzigd door Jooz op 04-02-2009 11:35 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."