• Rossoneri15
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 15:47
Hallo,

ik ben van plan een nieuwe tv te kopen omdat me huidige niet echt een lekker beeld geeft bij mijn Xbox 360. In het xbox menu zijn de letters 'korrelig' en niet goed leesbaar. Bij GTA4 heb ik ook dat er bij missies de controls worden uitgelegd en dan moet ik vaak letterlijk tegen het scherm aan kijken om te zien welke het nu zijn. Nu vroeg ik me af of deze aanbieding van de MM een goede tv zou zijn. Me huidige tv staat nu op 60 hertz en ik krijg gewoon geen goed beeld. Mijn resolutie houdt dan ook op bij iets van 640 bij 380 ongeveer weet ik niet precies uit me hoofd.

Ook sluit ik me home cinemaset er op aan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Die zal waarschijnlijk best aardig beeld geven ja. Maar je had ook even kunnen vertellen wat je huidige tv was, want nu weet ook niemand waardoor het zou kunnen komen dat je slecht beeld hebt.

The devil is in the details.

• Rossoneri15
edit: Samsung LN-R1550

[ Voor 88% gewijzigd door Rossoneri15 op 04-02-2009 10:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Dan kijk je vanavond even op de achterkant van je tv ;)

The devil is in the details.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoe heb je 'm eigenlijk aangesloten? Alleen met VGA, component of hdmi kan je hoge resolutie krijgen.
Scart, svideo of composiet is allemaal lage resolutie en interlaced. Met name composiet (het gele tulpje voor beeld) geeft erg slecht en korrelig beeld.

Ik zag dat jouw Samsung LN-R1550 een component aansluiting heeft, dus ik raad je aan om een component kabel te kopen.

• Rossoneri15
Heb hem gewoon standaard aangesloten, met scart en de standaard rood blauwe gele aansluitingen. HDMI kan niet want het is geen HDMI tv.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 16:30
Rossoneri15 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:58:
Heb hem gewoon standaard aangesloten, met scart en de standaard rood blauwe gele aansluitingen. HDMI kan niet want het is geen HDMI tv.
Heb je een ouder type xbox met daarbij allemaal tulp aansluitingen (rood/wit voor het geluid, geel voor het beeld voor Standard definition of groen/blauw/rood voor High Definition) voor in je tv te stoppen, of heb je een type met daarbij een HDMI aansluiting/kabel?

Je tv kan beeld via de groen/blauw/rood (component) aansluiting ontvangen. Sluit de xbox eens op deze manier aan, of koop eens zo'n kabel voor je xbox.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Slogra
  • Niet online
Rossoneri15 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:58:
met scart en de standaard rood blauwe gele aansluitingen
Zo'n aansluiting (combinatie rood/blauw/geel) bestaat niet. Waarschijnlijk bedoel je een geel (composiet), wit (audio links) en rood (audio rechts) en dat heb je via een scart verloop stukje op je tv aangesloten. Dan gebruik je dus composiet en dat geeft het slechtste beeld.

Nog even voor het overzicht de connecties van best naar slechtst een rij:
HDMI en DVI > VGA en component > Scart RGB* > svideo > Composiet

*Scart kan een beetje verwarrend zijn want deze kan RGB, svideo en composiet aan. Meestal geeft je tv aan welke er nu werkelijk gebruikt wordt.
Scart RGB is dus wat anders dan een scart verloop stukje met een gele plug (composiet). Scart RGB geeft betere beeld kwaliteit.

Anywayz, de beste ingang op jouw tv is component.

• Rossoneri15
Ik heb een aansluiting met Rood Wit Geel en een met Rood Groen Blauw. Aan het einde van die kabel zit een switch waar staat dat ik kan kiezen tussen TV en HDMI. Ik zou dus het beste nog een losse HD kabel kunnen kopen voor eventueel een nieuwe tv?

• Slogra
  • Niet online
Ah, dat IS de component kabel! :D Zoals op dit plaatje: http://www.xboxhome.nl/pr...on-av-cable-component.htm

Sluit de Rood Groen Blauw op je tv aan voor component video. En Rood Wit voor audio. Geel heb je niet nodig. Switch moet dan op HD. Of had je het zo al aangesloten?

Daarnaast moet je de xbox op 480p zetten omdat de component aansluiting op jouw tv niet meer aankan.
Pagina: 1