Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP 64] msiserver.exe problem bij dubbelkliken map harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe computer heb ik geprobeerd windows XP 64 bit te installeren, maar dat geeft na installatie het volgende probleem. (Ik heb zo goed als geen ervaring met windows, dus weet ook niet waar een oplossing te zoeken.)

Bij het dubbelklikken op een map in "mijn computer" die de harddisks representeren (zoals C:), opent de map niet, maar verschijnen er twee vensters met de volgende foutmeldingen:
"MSISERVER.exe has encountered a problem and needs to close. -> close" en
"The application failed to initialize properly (0xc000007b) Click on OK to terminate the application. -> ok"

De mappen (vier sata harddisks C:, D:, E: en F:) kunnen wel geopend worden met rechtermuisknop, en dan "open" of "explore", maar dus niet met de linkermuisknop en dubbelklikken.

Het is alsof dubbelklikken een programma opent (hoe kan ik dat veranderen zodat ie dat niet meer doet?) wat vervolgens niet werkt (hoe krijg ik het wel werkend?) en het openen van de map afbreekt.

Vlak na installatie kan de map C: wel geopend worden dmv dubbelklikken, mits de andere sata schijven niet aangesloten zijn, als ze wel aangesloten worden dan kan C: ook niet meer geopend dmv dubbelklikken, de foutmeldingen verschijnen weer.

Ik heb windows XP x64 er al een aantal keer opnieuw opgezet, met en zonder asus moederboard sata drivers, en ook de op deze website vermelde "oplossingen" geprobeerd http://www.planetamd64.co....php?showtopic=16021&st=0

computer:
asus p6t deluxe, intel core i7 920, 6gb
C: 1TB sata samsung, D: E: F: 3x500gb sata uit externe enclosures, G: sata dvd drive

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Staan er op die HDD's nergens een "autorun.inf" bestand ?
Het zou kunnen dat je verborgen bestanden weergeven moet aanzetten om ze te kunnen zien.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er staan een aantal verborgen bestanden in de root van elke hd, waaronder autorun.inf.
autorun.inf lijkt een scriptje te zijn wat msiserver.exe opstart. msiserver.exe staat ook in de root van elke hd, maar werkt dus niet..

Wat nu gedaan? :) als ik msiserver.exe delete weet windows ook niet meer waarmee de map te openen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een virusinfectie.

>> BV dus, en daar alle autorun gerelateerde topics even nalopen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is/was inderdaad een virus volgens AVG. Twee van de aangesloten harddisken bevatten nog spullen (niet van mij overigens) waaronder dus msiserver.exe trojan virus.

dat het een virus kon zijn kwam niet bij me op omdat de computer niet online was geweest, en ik niet in de extra harddisks was geweest.. maar blijkbaar is alleen de map openen al voldoende om de boel te besmetten :S yay for windows

ok, bedankt :)