Streaming video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 17:33
Ik heb een probleem ik probeer uit te vinden hoe ik het beste een video bestand kan gaan streamen.
De bedoeling is dat een video bestand wordt afgespeeld op een website deze video moet gelijk lopen met iedereen die hem aan het kijken is.
Het is een volledig video bestand wat op een server staat vanuit deze server kan de webplayer dus het bestand direct uitlezen.
Hier ligt dus ook het probleem hoe kan ik zorgen dat de webplayer niet doorgespoeld wordt en dat iedereen op het zelfde moment naar het zelfde beeld kijkt.
Ik heb inmiddels al naar streaming servers gekeken maar dit zijn ingewikkelde servers en wat me opviel is dat een gebruiker nog steeds kan doorspoelen enz.
De server die ik gebruikt heb is Wowza Media Server Pro10.
Als iemand hier iets meer over weet zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ik zelf heb moeite hier uit te komen.

Met vriendelijke groet,

J. Groenendal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het nooit gedaan en nooit geprobeerd en nooit naar gezocht, maar volgens mij moet je een live-stream opzetten. Dat je dan een bestand als source gebruikt zal wel niet uitmaken.

offtopic:
Groeten is niet nodig, hoor. Wij op GoT groeten elkaar automatisch met elke post ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wowza is perfect daarvoor, je kan daar gewoon een bestand maken dat je als live wil streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Voor zover heb ik de examples van wowza bekeken en geprobeert hier mee een live stream op te zetten.
Na aanleiding van deze examples lukte het me niet om deze zelfde stream dan te openen en te bekijken als life feed.
Wowza werkt voor de rest prima en ik weet dat het hier ook mee zal moeten alleen het opzetten van een werkende life feed is ingewikkelt en gaat mij eerlijk gezegt een deel de pet te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je wilt dus eigenlijk een file op de streamserver zetten die lijkt live te zijn? Ik weet niet of dat mogelijk is met wowza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Ja of er moet een andere oplossing voor zijn vandaar ook de vraag op het forum.
Het moet in principe een live feed lijken of dit nou met wowza gedaan wordt maakt mij niet veel uit.
Ben alleen bang dat wanneer ik dit wil realiseren ik me moet gaan binden aan de streaming server oplossing van adobe die pijnlijk duur is.
Een stream zelf opzetten is niet het moeilijkste het laten lijken op een live feed daar in tegen is vrij weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jgroenendal schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:05:
Ja of er moet een andere oplossing voor zijn vandaar ook de vraag op het forum.
Het moet in principe een live feed lijken of dit nou met wowza gedaan wordt maakt mij niet veel uit.
Ben alleen bang dat wanneer ik dit wil realiseren ik me moet gaan binden aan de streaming server oplossing van adobe die pijnlijk duur is.
Een stream zelf opzetten is niet het moeilijkste het laten lijken op een live feed daar in tegen is vrij weinig over te vinden.
Hoezo :? Je kan toch gewoon adobe streaming gebruiken, dat is een gratis programma. Of je knutselt zelf een streaming app in elkaar met flex of flash. Die wowza server moet je voor betalen, het streaming deel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Als ik een adobe flash media server wil opzetten kan ik daar volgens mij rond de $900 voor neerleggen.
Of zit ik dan verkeerd te kijken (kan natuurlijk altijd het geval zijn)?
Met wowza kun je gratis werken tot 10 streams daarna moet je een pakket aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:27
Je zult deze uitspraak even moeten kwantificeren om tot iets nuttigs te kunnen komen, wat is de marge:
deze video moet gelijk lopen met iedereen die hem aan het kijken is.
Ben je gebonden aan een bepaalde video codec of container?

De reden dat een live video stream bij meerdere mensen niet gelijk loopt komt door buffering.
Dit is noodzakelijk om een stabiele aanvoer van data over een onbetrouwbaar medium als internet te realiseren. Een encoder/transcoder, server en client zullen stuk voor stuk een buffer gebruiken.
Hiermee kan het verschil oplopen van een paar milliseconden tot soms wel 30 seconden afhankelijk van de architectuur.

Ik begrijp dat jij video files uit wil serveren als 'live stream'
De terminologie waar je op wil zoeken is denk ik 'server side playlist'.
Buffertijden kun je handmatig verlagen tot een minimum, wat nog betrouwbaar werkt verschilt per eindgebruiker.

[ Voor 4% gewijzigd door Kokkers op 04-02-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hier recent nog mee gespeeld, dacht programma in de vorm van 'light cam pro'. Deze kan normaal streamen, maar ook een playlist vanuit jou PC naar een website, die op zijn beurt 'live' streamt naar iedereen die wil kijken. Je hebt enkel wat secondes verschil door de buffering.

(de vertraging tussen 'echt' en de stream zelf was ongeveer 10 seconde).

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 04-02-2009 11:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Op het Wowza forum werd deze tool genoemd. Doet misschien wel wat je wil.
Pseudo-Live Player and Scheduler (Free Version)
Ik ken het verder niet, maar het lijkt een tool te zijn waarmee je een soort tv kanaal maakt, zodat iedereen tegelijk dezelfde video zit te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door zwippie op 04-02-2009 11:32 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Ik ben nu bezig die plugin aan het werk te krijgen het is nog wel wat uitzoeken gezien het stappen plan om deze plugin te implementeren wat veroudert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jgroenendal schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:04:
Als ik een adobe flash media server wil opzetten kan ik daar volgens mij rond de $900 voor neerleggen.
Of zit ik dan verkeerd te kijken (kan natuurlijk altijd het geval zijn)?
Met wowza kun je gratis werken tot 10 streams daarna moet je een pakket aanschaffen.
Je zit niet helemaal juist.

Wowza media server is een flash media server. FMS heeft ook een gratis versie tot 10 streams en voor Wowza moet je ook 900 dollar betalen voor meer dan 10.

Ik heb het over Flash Media Encoder, zoek daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Ik heb gekeken naar die flash media encoder alleen dit is puur voor webcam/ camera's en wat ik wil is dus een bestaand filmpje streamen.
Die plugin pseudo werkt ook niet helemaal 100% denk dat ik nog even moet rondzoeken naar mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
SinergyX schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:24:
Ik heb hier recent nog mee gespeeld, dacht programma in de vorm van 'light cam pro'. Deze kan normaal streamen, maar ook een playlist vanuit jou PC naar een website, die op zijn beurt 'live' streamt naar iedereen die wil kijken. Je hebt enkel wat secondes verschil door de buffering.

(de vertraging tussen 'echt' en de stream zelf was ongeveer 10 seconde).
Dat is dus niet de bedoeling.
Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik via een website filmpjes kan uploaden en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Ik heb nu de adobe flash media server draaien en ben aan het zoeken geweest op google naar samples die laten zien hoe je een video bestand als multicast kan afspelen (iedereen kijkt op het zelfde moment naar het zelfde stukje film ongeveer). Alleen kan ik hier niets over vinden hebben jullie mischien nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgroenendal
Kokkers schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:21:
Je zult deze uitspraak even moeten kwantificeren om tot iets nuttigs te kunnen komen, wat is de marge:

[...]

Ben je gebonden aan een bepaalde video codec of container?

De reden dat een live video stream bij meerdere mensen niet gelijk loopt komt door buffering.
Dit is noodzakelijk om een stabiele aanvoer van data over een onbetrouwbaar medium als internet te realiseren. Een encoder/transcoder, server en client zullen stuk voor stuk een buffer gebruiken.
Hiermee kan het verschil oplopen van een paar milliseconden tot soms wel 30 seconden afhankelijk van de architectuur.

Ik begrijp dat jij video files uit wil serveren als 'live stream'
De terminologie waar je op wil zoeken is denk ik 'server side playlist'.
Buffertijden kun je handmatig verlagen tot een minimum, wat nog betrouwbaar werkt verschilt per eindgebruiker.
De varriant die ik wil gaan gebruiken is flash dus flv media bestanden de bestanden wil ik openen met een standaard (indien nodig geavanceerd) flash media speler. Wat ik dus volgens jou zoek is een server side playlist die bepaald wanneer een bestand afgespeelt wordt. Het enige nadeel is dat ik hier niets voor kan vinden.
Pagina: 1