Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vermogen nodig voor een fietslamp?

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

Verwijderd

Topicstarter
Het voorlampje van een fiets zet bij normaal fietsen ongeveer 3 W om. Zoek op welk vermogen het lichaam van een mens bij normaal fietsen ongeveer omzet en bereken dan hoeveel procent het branden van een voorlampje aan extra vermogen kost.

Dit is een vraag die mij gesteld is op school. Wie kan me hierbij helpen???

Thanks

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

ThaHandy

Discovery Channel

ik denk niemand, aangezien de huiswerkvraag, wat niet wordt gewaardeerd :)

[ Voor 23% gewijzigd door ThaHandy op 04-02-2009 09:30 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:27:
Dit is een vraag die mij gesteld is op school. Wie kan me hierbij helpen???
Sja, inderdaad niemand dus.
De vraag is "zoek op" dan moet je het niet gaan vragen. Wij gaan jouw huiswerk niet voor je doen. :)

Ik geef je er nu een opdracht bij, ga naar een sportschool en stap op zo'n fiets met mooi displaytje erop. Daarop staat hoeveel vermogen je omzet. Heb je gelijk een vergelijking met de praktijk.
Maarja, dan moet je eerst opzoeken wat dat in theorie is.

Paar jaar geleden zat ik nog op zo'n fiets en bij erg hard doorfietsen zette ik dacht ik iets van 150Watt tot 250Watt om.
Maar daar heb je dus niets aan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 04-02-2009 09:39 ]

Alles kan stuk.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gemiddelde fietser zal zo'n 120 W leveren. lampje is dan mischien wel 3 Watt rendement van je dynamo zal niet heel best zijn dus ga er maar van uit dan je 6 W moet trappen kortom 5%.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
Ik trap door tot de 999 W.

Maar gemiddeld 200 watt ben je een hele kerel.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:34:
[...]

Sja, inderdaad niemand dus.
De vraag is "zoek op" dan moet je het niet gaan vragen. Wij gaan jouw huiswerk niet voor je doen. :)

Ik geef je er nu een opdracht bij, ga naar een sportschool en stap op zo'n fiets met mooi displaytje erop. Daarop staat hoeveel vermogen je omzet. Heb je gelijk een vergelijking met de praktijk.
Maarja, dan moet je eerst opzoeken wat dat in theorie is.

Paar jaar geleden zat ik nog op zo'n fiets en bij erg hard doorfietsen zette ik dacht ik iets van 150Watt tot 250Watt om.
Maar daar heb je dus niets aan. :P
Dit was een vraag dat ik op internet moest opzoeken! maar bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:29:
ik denk niemand, aangezien de huiswerkvraag, wat niet wordt gewaardeerd :)
Dit moest ik op internet opzoeken. dus bij deze!

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:37:
gemiddelde fietser zal zo'n 120 W leveren. lampje is dan mischien wel 3 Watt rendement van je dynamo zal niet heel best zijn dus ga er maar van uit dan je 6 W moet trappen kortom 5%.
Bedankt...met deze waardes ga ik even rekenen!!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:04:
[...]

Dit moest ik op internet opzoeken. dus bij deze!
vraag opzoeken of in een forum dumpen is natuurlijk wel wat anders he? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:08:
[...]

vraag opzoeken of in een forum dumpen is natuurlijk wel wat anders he? ;)
hahah ok dat is waar...moet toch wat...! Kon het niet vinden dus dacht ik misschien weten anderen het wel!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:05:
[...]

Bedankt...met deze waardes ga ik even rekenen!!
Had je dit serieus niet ff zelf kunnen bedenken. Dit is echt doodsimpel natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:11:
[...]

Had je dit serieus niet ff zelf kunnen bedenken. Dit is echt doodsimpel natuurlijk.
Als je weet hoeveel een menselijk lichaam opbrengt dan wel :P , maar waar haal je die 120 W vandaan?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

googlen bijvoorbeeld.
http://www.xs4all.nl/~janfreak/fietsa.html
En van de sportschool weet ik het ook wel ongeveer Als ik comfortabel fiets zit ik zo rond de 120 Watt

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ow c'mon, als er iets duidelijk een huiswerkvraag is is dit het wel, en vragen in een forum is niet hetzelfde als opzoeken. Zoals je in de regels hebt kunnen lezen, is het niet de bedoeling om huiswerkvragen hier te posten.Slotje, en doe het niet meer aub.

[ Voor 23% gewijzigd door Sprite_tm op 04-02-2009 10:32 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Even googlen zal je veel meer opleveren dan hier de vraag te dumpen. Zelfs al krijg je hier een correct antwoord, dan nog zal je wellicht niet begrijpen hoe je er aan komt en zo.
Ga eens aan de slag met google op omslagpunt, vermogen fietsen, rendement dynamo,...
Hou er ook rekening mee dat "normaal fietsen" relatief is, ik ben jong en fiets graag goed door, dus haal ik de 200W relatief gemakkelijk, terwijl dat voor een wielrenner niets is (die gaat eerder 400W leveren als ie een beetje doorfietst), en een rustige rit heel wat minder vermogen vereist.

Deze gaat dicht, met wat er hier al allemaal gepost is geweest weet je al wat je van data zal moeten vinden, en in een kwartiertje googlen heb je vast genoeg bronnen om dat te staven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.