Allied Telesis - kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 13:53
Beste allen,

In mijn zoektocht naar een goede web-based managed switch ben ik gestoten op het merk Allied Telesis (ook wel Allied Telesyn genoemd). Ik draai nu al redelijk lang mee in de PC scene, maar van dit merk had ik nog nooit gehoord.

Ook in het niet evident om review van hun producten te vinden. Jammer, want zo op het eerste zicht hebben ze best geschikte producten in hun gamma.

Is er iemand die al ervaring heeft met hun producten? Is het kwaliteit of rommel? Met welk ander merk kan je het vergelijken? (van low-budget US Robotics tot HP ProCurve of zelfs Cisco?)

Dank voor de info!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit hangt natuurlijk heel erg af van de omgeving en de situatie waarin je het wilt gebruiken.
Een Datacenter switch heeft weer andere dingen nodig dan een switch thuis welke wat simpele files shared

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik geloof dat het een core switch is. Wij hebben er ook een draaien en hoewel hij beperkt is (8 poorten) iis hij wel robuust, volgens mij,
Hij is bij onsnog nooit off-line gegaan. Wel geeft hij af en toe geen antwoord op een pingtest, maar dan nog draait hij gewoon door. Wellicht gewoon vanwege drukte.
Het schijnen wel erg dure apparaatjes te zijn, we hebben eens gekeken naar een grotere, ivm uitbreiding van ons serverpark. We schrokken toen wel van de prijs ja...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem anders ook even contact op met de maker van deze review:
http://tweakers.net/price...24xort-100-at-fs724i.html

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Welk model heb je? Zit ie hier tussen: http://www.alliedtelesyn.com/products/line.aspx?pid=11

Lijkt me opzich best wel leuk spul :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 13:53
Dank allen voor jullie reacties!

Ik heb zelf nog geen model van dit merk, maar ik overweeg het wel omdat de specs op zich best goed zijn. De prijs is ook niet slecht.

Ik overweeg ofwel dit model:
AT-GS950/48 (48 poorten web smart gigabit switch)
ofwel deze:
AT-9000/28 (24 poorts managed 'green' switch)

Prijs voor die dingen is voor beiden ongeveer 600 euro/stuk, dus dat vind ik op zich best meevallen. Het enige waar ik meer over wenste te weten is de betrouwbaarheid, want daar vind (vond) ik echt helemaal niks over.
Pagina: 1