Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik hoorde net op BNR dat Google met een nieuwe service komt voor Google Maps. Met deze nieuwe service kan je bepalen waar de beller op dit moment is. Nou leek mij dit wel interessant. Ik kan er alleen niks over vinden op internet. Ook niet op de website van BNR. Weet iemand meer?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Niets nieuws; ze vragen simpelweg het celnummer op van de de GSM mast. Die wordt in de Google DB opgezocht, en dan weet je dus binnen +/- een kilometer nauwkeurig waar je bent. Je kunt natuurlijk niet van anderen opvragen waar zij zijn.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik had dat op mijn windows mobile telefoon. Ik starte de google maps applicatie voor het eerst (heb zo een telefoon sinds een paar dagen), en schrok me een hoedje. er stond iets van U bevindt zich hier en het zat er maar een straat naast.

Er zijn al misdadigers opgepakt omdat de politie aan de hand van zendmastgegevens kan bepalen wie waar is geweest (zoek op moordenaar Maartje Piek (of Pieck) in Kampen, die is zo verdacht geworden en gepakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
MSalters schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:03:
Niets nieuws; ze vragen simpelweg het celnummer op van de de GSM mast. Die wordt in de Google DB opgezocht, en dan weet je dus binnen +/- een kilometer nauwkeurig waar je bent. Je kunt natuurlijk niet van anderen opvragen waar zij zijn.
Het gaat dus wel om andere mensen. Zoals op NU te lezen is. Dat het kon voor jezelf is inderdaad al even bekend. Deze service is wel leuk, als hij veilig is dan he :)

Ik begrijp alleen niet hoe ik het kan activeren. Ik ga met mijn foon naar www.google.com\latitude maar zie daar geen download link ofzo?

Hmmm, even verder zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door jorisdekloris op 04-02-2009 15:44 . Reden: update ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

jorisdekloris schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Het gaat dus wel om andere mensen. Zoals op NU te lezen is. Dat het kon voor jezelf is inderdaad al even bekend. Deze service is wel leuk, als hij veilig is dan he :)

Ik begrijp alleen niet hoe ik het kan activeren. Ik ga met mijn foon naar www.google.com\latitude maar zie daar geen download link ofzo?

Hmmm, even verder zoeken.
Je moet versie 3.0.0. van Google Maps installerne voor je mobiel, daar zit de dienst Latitude onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
jorisdekloris schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:25:
[...]
Nou nee, gevalletje slechte samenvatting. Met google maps kan iemand zelf de plaatsbepaling doen en die vervolgens delen met anderen. De topic titel suggereert dat je de plaatsbepaling kunt doen van iemand die jou belt, een soort super-Caller-ID dus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik kreeg vanmiddag een smsje met als afzender Google 8)7 Of ik Google Maps wilde installeren door de link te volgen in datzelfde smsje.

Ik vraag me alleen af hoe Google in godsnaam aan mijn mobiele nummer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien heeft een van je vrienden je uitgenodigd oid.

Ik vind het wel een leuke gimmic, alleen werkt de gadget bij iGoogle alleen bij google.com/ig en niet bij de .nl variant. Duurde even voordat ik daar achter was :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik ging met mijn opera browser van mijn telefoon naar www.google.com/latitude dan krijg je de website te zien die je op je PC ook te zien krijgt. Ik ging met mijn IE naar die website en toen kreeg ik een download link.
Hooglander1 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:10:
Misschien heeft een van je vrienden je uitgenodigd oid.

Ik vind het wel een leuke gimmic, alleen werkt de gadget bij iGoogle alleen bij google.com/ig en niet bij de .nl variant. Duurde even voordat ik daar achter was :P
Keeg je dit:

The Latitude iGoogle gadget is not currently available for your location :(

You can still download Google Maps with Latitude to your phone :)

Click here to learn more or goto m.google.com/latitude from your mobile phone.

[ Voor 57% gewijzigd door jorisdekloris op 05-02-2009 08:05 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

jorisdekloris schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:59:
Keeg je dit:

The Latitude iGoogle gadget is not currently available for your location :(

You can still download Google Maps with Latitude to your phone :)

Click here to learn more or goto m.google.com/latitude from your mobile phone.
Ja, wel grappig dat het niets met landinstellingen heeft te maken, alleen met welk tld je gebruikt. Dan krijg je ook een nieuwere variant van iGoogle te zien, dus het heeft nog voordelen ook :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google heeft weer eens iets leuks uitgevonden: Google Latitude..

Als je GPS op je pda/iphone/symbian telefoon hebt (met google maps) dan kun je Latitude gebruiken.
Met dit programma kun je real-time zien waar iemand op het moment is.. Erg leuk vind ik zelf, met foto's enz.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Op mijn omnia kan ik helaas niet inloggen op google maps/latitude omdat hij mijn letters niet weergeeft in het inlogmenu (zie probleem hier)

Info over Latitude: klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:32:
Google heeft weer eens iets leuks uitgevonden: Google Latitude..

Als je GPS op je pda/iphone/symbian telefoon hebt (met google maps) dan kun je Latitude gebruiken.
Met dit programma kun je real-time zien waar iemand op het moment is.. Erg leuk vind ik zelf, met foto's enz.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Op mijn omnia kan ik helaas niet inloggen op google maps/latitude omdat hij mijn letters niet weergeeft in het inlogmenu (zie probleem hier)

Info over Latitude: klik hier
wat ik niet onder de knie krijg is het downloaden van Google Maps 3.0 voor Windows Mobile waar Lattitude in inbegrepen zou moeten zijn. Krijg nu telkens de Java Google Maps variant (Als ik http://m.google.nl/lattitude bezoek op mijn Palm Treo Pro.), en die wil ik niet omdat de Windows Mobile Google Maps veel fijner werkt. maar goed zal wel een kwestie van tijd zijn dat het allemaal netjes wordt aangeboden.

Overigens wel opmerkelijk dat als Google een dergelijke feature introduceerd dat het ineens nieuw is. terwijl bijvoorbeeld een applciatie als Trackr dit ook kan (en meer? onduidelijk is mij of je met Lattitude ook routes kan recorden).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Latitude crashed op mijn Touch HD bij het opstarten van google maps. Maar goed ik hou ook wel een beetje van privacy :p

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MERGED met topic Google Latitude

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

pven schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:13:
MERGED met topic Google Latitude
Kan dat topic niet vinden, maar kreeg 'm op m'n nokia e65 (symbian) probleem geinstalleerd en gestart. via wifi kwam ie op 1,3 km van m'n werkelijke bestemming uit. zendmastinfo kan ie volgens mij nooit doorkrijgen, dus moet haast op basis van internetgateway en wijkcentrales wezen.

overigens las ik op Nu een berichtje dat applicatie ongevraagd zou draaien; heb geen aanwijzing dat ie automatisch start maar ook nergens een setting/config mogelijk. na starten gaat ie om connectie vragen, en niet eerder een warning dat er geen connectie is. [alle connecties op wifi thuis na verwijderd namelijk].

jammer dat je geen api/script hebt dat je je eigenlijk profiel/googlemapslocatie op je homepage kunt zetten als je wilt; je kunt alleen mensen toevoegen en zien waar ze zijn als je de app hebt gestart.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Voor diegene bij wie de igoogle plugin niet werk (werkt alleen in de us):
code:
1
javascript:_dlsetp('v2=1');

Paste die regel in je adresbar en druk op enter. Je krijgt dan de ontwikkelaars versie van igoogle, en werkt je plugin wel.

Pvouput live

Pagina: 1