U3 beveiliging werkt niet na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een u3 stick gekocht van Sandisk om zodoende wat stukken op te slaan die niet zo makkelijk na te lezen zijn voor een derde partij. Uiteraard doe ik dat door een encrypted volume te maken etc. etc.

Maar op de u3 stick zit de mogelijkheid de u3 helemaal te blokkeren door vooraf, wanneer launchpad worden geaktiveerd, een wachtwoord te vragen. Dit werkt perfect, dacht ik.
Want zodra ik de pc opnieuw opstart met de stick er nog in, kan ik daarna vrij bij mijn documenten en dus de volumes. Sterker nog, launchpad kan gewoon vrij worden gestart en de stick is gewoon via Deze computer te benaderen. En daar word ik niet zo vrolijk van :)

Ok, de launchpad beveiliging zal wel niet zo sterk zijn, maar voor de meeste leken toch niet te kraken. En daar ging het mij ff om.

Is dit een bug? Of is dit bekend en kan er niks aan gedaan worden? Ok, ik gebruik wel TrueCrypt volumes, dus zo makkelijk kunnen ze er niet bij, maar niet mijn hele stick wordt gebruikt door TC. En die simpele documenten had ik graag via de launchpad beveiliging beveiligd zien worden.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Voor je een computer opstart zul je idd eerst de stick moeten verwijderen. Je blijft natuurlijk altijd verantwoordelijk voor je gegevens. Als je zelf bij de pc blijft die reboot kan er weinig gebeuren denk ik. Je moet dus je stick niet "alleen" laten.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:31
Yzord in "Beveiliging U3 niks waard?"
Want zodra ik de pc opnieuw opstart met de stick er nog in, kan ik daarna vrij bij mijn documenten en dus de volumes. Sterker nog, launchpad kan gewoon vrij worden gestart en de stick is gewoon via Deze computer te benaderen. En daar word ik niet zo vrolijk van :)
Vreemd, daar heb ik geen last van. Als ik mijn Sandisk U3 stickje laat zitten moet ik bij het opnieuw opstarten gewoon het wachtwoord weer invullen (launchpad wachtwoord promptje komt vanzelf omhoog) en daarna kan ik pas bij de bestanden.

Ik denk dat het een bug is, misschien door Truecrypt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelfixje om de lading wat beter te dekken.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 11:49
Fanaat schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:17:
Voor je een computer opstart zul je idd eerst de stick moeten verwijderen. Je blijft natuurlijk altijd verantwoordelijk voor je gegevens. Als je zelf bij de pc blijft die reboot kan er weinig gebeuren denk ik. Je moet dus je stick niet "alleen" laten.
Lijkt me vreemd, als iemand dus mijn U3 stick zou stelen, en niet door de wachtwoord blok heen kan komen, dan is het enige wat hij hoeft te doen zijn pc te rebooten en hij heeft toegang tot mijn gegevens ? Is dat niet een beetje raar ?

gewoon nee.

• Fanaat

Fanaat

Dat kan volgens mij niet.
Als je niet kunt inloggen in U3 en je ziet de bestanden wel na een reboot dan is er iets niet goed.
Bij mij is dat in ieder geval niet zo.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Nou ik heb de hele situatie nog eens nagebootst, maar het is toch echt zo. Na een reboot vraagt hij niet meer om een wachtwoord en is launchpad gewoon op te starten evenals alle programma's zoals Roboform en TC. Dat ze niet 123 in mijn TC volumes komen, ok, das tot daar aan toe. Maar de rest is vrij toegankelijk :(

• Fanaat

Fanaat

Ook ik heb nog eens getest. Zowel onder XP Pro als onder Vista 32 bits.
Als ik niet ingelogd op de U3 stick de pc reboot, moet ik alsnog eerst inloggen om de bestanden te kunnen zien.
In explorer staat een cdrom (waarin Launchpad) en een verwisselbare schijf die, als ik die benader, met de melding komt dat er geen medium aanwezig is.

Log ik wel in U3 in en ik ga dan rebooten dan is de stick wel benaderbaar zonder eerst in te loggen. Blijkbaar wordt de inlog "onthouden". Niet echt netjes maar daar kan ik wel mee leven.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hmm zover had ik het nog niet eens bekeken. Ik zal het eens nabootsen wat je zegt. Want uiteindelijk gaat het er om dat iemand de stick vind en dus via deze truuk gewoon overal bij kan. Bedankt!
Pagina: 1