[xfx 7900gt] gekleurde stipjes op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-05 21:27
Zoals de topic titel al zegt krijg ik met opstarten gekleurde stipjes ook in windows blijven deze stipjes in windows, enkel loopt deze binnen 5 min vast.

Nu heb ik een vermoeden maar wil eerst een beetje zekerheid hebben.

Denk zelf dat het de voeding is die te weinig stroom levert (bij de vorige eigenaar was dit probleem niet aanwezig)

Het hele zootje draait op een kwaliteits voeding van 300watt

Ik heb:
Mobo Asus P5GDC-V Deluxe
CPU Celeron 2.66ghz s775
mem 2gb ddr
hdd's: 2x250gb en 2x640
vga xfx 7900gt pcie

Nu geeft ie deze problemen niet als ik de onboard vga gebruik kan het wezen dat de kaart te veel vraagt van mijn voeding ??

Verwijderd

Kan voeding zijn maar kan ook kapotte videokaart zijn.
Om hier zeker van te zijn zul je de videokaart eens moeten testen in een andere PC. :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 23:19

Nemesizz

Untouchable

Dit is een bekend probleem bij 7900's en dan is het geheugen kadoek.
Zijn meerdere topics over geweest en ik heb het zelf ook gehad. Op het forum van XFX (volgens mij van hun) stond het toen ook vol met 7900's die het opgaven en bleek in alle gevallen het geheugen te zijn.

• LightStar
Ben er idd ook bang voor ga vandaag een andere voeding proberen, kijken of het helpt...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

LightStar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:13:
Ben er idd ook bang voor ga vandaag een andere voeding proberen, kijken of het helpt...
meet dan eerst de voltages van je huidige voeding even door. Als een voltage een grotere afwijking dan 10% heeft dan weet je zeker dat er te veel van je voeding wordt gevraagd.

-_-

• LightStar
Vandaag getest met een andere voeding en helaas werkte dit ook niet, dus helaas is de kaart defect, gelukig wil de gene waar ik m van overgenomen heb hem wel weer terug nemen dus dat is zeer netjes.

Dus nu opzoek naar een andere kaart..

Mag slotje op btw
Pagina: 1