Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 22:49
Als huidige Telebyte klant zoek ik een nieuwe provider.

Ik zoek iets met een vast IP waar ik servers op mag draaien (incl. SMTP), 1Mbit upload, en dat voor een redelijke prijs. Liefst niet via KPN-ADSL want ik sponsor niet graag een monopolist.

SpeedXS ziet er goed uit. Wat zijn de ervaringen met SpeedXS?

Verwijderd

Hey Linuxman,

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij.
Lid van de Telebyte club.

Ik heb de overstap naar SpeedXS gemaakt.

Mijn redenen waren:

- Snelheid
- Prijs
- Voip

Ik ben nu in minder dan een week over naar SpeedXS.
Tot nog toe ben ik uitermate tevreden over SpeedXS. _/-\o_
Het is een hele tijd en heel wat providers geleden dat ik zo een soepele overgang van
de 1e provider naar de andere heb meegemaakt.

Mijn router had ik binnen 2 dagen na aanvraag binnen net als mijn voip box.
3 dagen later had ik DSL signaal (Bijna 20Mbit) en was mijn domein , ip etc. reeds gereserveerd.
De volgende dag kreeg ik netjes een ip toegewezen.

Ook over de support van SpeedXS ben ik vol lof.
In totaal heb ik 2 mensen van speedXS gesproken die me perfect hebben geinformeerd
en geadviseerd. Men heeft er voor gezorgt dat ik zo snel als mogelijk weer online kon zijn.
Zelfs buiten kantoortijden is er een mogelijkheid om contact te krijgen
met speedXS via een irc kanaal. Dat laatste zouden meer providers moeten doen.
Echt een goed iniatief.

Inmiddels zul je wel overgestapt zijn. Zo niet, dan zou ik de overstap naar SpeedXS zeker maken.

En nee! ik heb geen belangen in SpeedXS. Ben ook niet werkzaam voor SpeedXS.
Maar heb WEL supergoede ervaringen tot nog toe met deze provider.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Kan me bij de vorige reactie volledig aansluiten.
Sinds een maand of 4 nu lid, en niets dan lof vooral over de service. Gewoon een normaal tel nummer waar je meestal meteen iemand aan de lijn krijgt die weet waar hij/zij over praat. Zelfs de dames daar zijn volle techneutes :)
Voor die tijd had ik nog nooit van ze gehoord !
Ik kwam van telfort wat een drama was.
Had vooral voor ze gekozen, omdat ze een kompleet abbo aanbieden incl vast ipadres, en nieuwsgroepen. De tel. laat ik mooi via KPN lopen, uitbellen doe ik via voip.

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Wat is er tegenwoordig met SpeedXS aan de hand? Ik heb sinds afgelopen maandag (14-03-2011) geen toegang meer tot de usenet-server van hen. Ik heb daar via de mail aan de Support gevraagd wat er aan de hand is, hier heb ik tot op heden echter nog geen antwoord op.

Ook mijn schoonvader probeert nu al ruim een maand contact met hen te krijgen om de telefoniedienst af te nemen. Op email reageren ze niet, wanneer hij belt krijgt hij enkel steeds te horen dat ze terug zullen bellen. Aantal keer is dit nu het geval geweest, nooit is er daadwerkelijk teruggebeld.

In de tijd dat ik mijn abonnement ruim 2 jaar geleden afsloot kon alles zeer snel geregeld worden en antwoorden waren er in no-time. Wat is er met SpeedXS in de loop van de jaren gebeurd?

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
Fresh T. schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:11:
Wat is er tegenwoordig met SpeedXS aan de hand? Ik heb sinds afgelopen maandag (14-03-2011) geen toegang meer tot de usenet-server van hen. Ik heb daar via de mail aan de Support gevraagd wat er aan de hand is, hier heb ik tot op heden echter nog geen antwoord op.

Ook mijn schoonvader probeert nu al ruim een maand contact met hen te krijgen om de telefoniedienst af te nemen. Op email reageren ze niet, wanneer hij belt krijgt hij enkel steeds te horen dat ze terug zullen bellen. Aantal keer is dit nu het geval geweest, nooit is er daadwerkelijk teruggebeld.

In de tijd dat ik mijn abonnement ruim 2 jaar geleden afsloot kon alles zeer snel geregeld worden en antwoorden waren er in no-time. Wat is er met SpeedXS in de loop van de jaren gebeurd?
Tja, SpeedXS was ooit een clubje van een aantal mensen ( <10 man).. Nadat het overgekocht is door Caiway, is de helpdesk daar ondergebracht. De vaste mensen van SpeedXS gingen van Alsmeer naar Naaldwijk.. Vervolgens is Caiway weer overgekocht door Rabo Vastgoed oid 8)7 ... Wat er vervolgens met de vaste mensen van SpeedXS gebeurt is en hoe de support nu geregeld is, blijft een raadsel.. :X

Op support of een goede service hoef je in ieder geval niet meer te rekenen, zolang het werkt prima..
Maar als je problemen hebt en er niet binnen afzienbare tijd uitkomt is het wijs gewoon op te zeggen en een nieuwe provider te zoeken.. :|

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
Ik heb contact gehad met CBizz, waar SpeedXS een dochteronderneming van is, en zij reageerden binnen 3 kwartier op mijn vraag ivm de usenetproblemen (dat lijkt stuk beter op service). Mochten anderen hierin geinteresseerd zijn, de aangeraden newsserver voor SpeedXS is nu:

news2.speedxs.nl
Geen gebruikersnaam en wachtwoord.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
Nou ik heb ook allemaal verbindingsproblemen en de site van www.speedxs.nl ligt er nu ook uit?
Het begin van het einde?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik heb samen met wat anderen alle diensten die we er afnamen weggehaald aangezien de support 3x niks meer is. Vroegah ging je in Aalsmeer langs met een appeltaart en werd het on-the-fly geregeld, nu mag je blij zijn als je na 2 weken een mailtje terug hebt. Zo ben ik dik een maand bezig geweest om een token te mogen ontvangen voor het verhuizen van mijn domeinen.

Vind het sneu dat het allemaal zo gelopen is maar voor hun genoeg anderen (die vaak een stuk goedkoper zijn en nog wel service leveren).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Heeft iemand enige nieuwe contact info van speedxs?

In he ouderlijk huis hebben ze een of ander thompson prul van hun gehad ter vervanging van een kapotte router maar het ding aansluiten wil maar niet lukken (krijgt geen ip toegewezen) en het support nummer bestaat simpelweg niet meer....

Zoals de posts hier boven al aangeven een goed moment om over te stappen, maar gezien het abbonement op het moment nog loopt zou het fijn zijn het werkende te krijgen.
Pagina: 1