Vpn tunnel Zyxel - Cisco mogelijk ??

Pagina: 1
Acties:

• bor2003
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09-2025
Hallo,

Ik ben zo gek geweest op mijn werk om het installeren van een nieuwe modem/router
op me te nemen. Een en ander is geen probleem totdat het hoofdstuk VPN erbij komt.

De bedoeling is dat er een VPN tunnel komt tussen een Zyxel prestige 662hw-d3 modem
en een Cisco-800 op een andere vestiging. Dit om mail enz op te halen op de hoofdvestiging.

Het VPN gebeuren en de bijbehorende encryptie end is redelijk nieuw voor me. Maar ik dacht
dat met de config bestand van de cisco en wat gezond verstand en google een en ander wel was
in te stellen.

Na verschillende uren proberen begin ik mij af te vragen of het uberhaupt wel mogelijk is ??

Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven ??. Of me ergens anders naartoe verwijzen waar ze dit wel
weten. Zyxel geeft geen support voor vpn problemen.

Alvast erg bedankt voor de moeite.

Groeten,

Bor

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je al gekeken welke standaarden de cisco en de zyxel ondersteunt. Als er iets is wat overeenkomt moetje al een heel eind komen lijkt me.

De handleiding van de Zyxel lijkt mij duidelijk genoeg om ergens te beginnen. De cisco site is ook erg duidelijk over het algemeen. Verwacht echter niet dat je het in 5 minuten aan de praat hebt.

Het moet zeker wel kunnen, maar voor iemand met niet al te veel cisco ervaring is het tussen 2 cisco devices al lastig en tussen twee devices van verschillende vendors wens ik je helemaal veel succes.

http://www.cisco.com/en/U...ple09186a0080194650.shtml

hier staat het redelijk simpel voor tussen 2 cisco routers. Je moet enkel in de handleiding van je zyxel even uitzoeken hoe het daar allemaal heet.

[ Voor 42% gewijzigd door TrailBlazer op 03-02-2009 21:50 ]

• bor2003
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09-2025
Bedankt voor je reactie.

Ik heb hier naar gekeken en dacht dat de Zyxel wel met de Cisco standaard overweg kon.

Maar ik ging twijfelen bijvoorbeeld als ik de psk in moet vullen. Die is volgens de Cisco configuratie
6 karakters en de Zyxel wil perse 8 karakters hebben ??

Groet.

Bor.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de psk is zeker de Preshared Key. Die kan je zolang maken als je wil op een cisco router.