Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan geen uitg. mail verzenden in Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Win XP SP3 met Outlook 2003 (incl. laatste updates).
Heb een internet abonnement van Online (voorheen Orange/Wanadoo) en gebruik nog steeds het ...@zeelandnet.nl e-mail adres van het abonnement van mijn ouders.

Nu wil ik in Outlook 2003 mijn e-mail van mijn ...@zeelandnet.nl e-mail adres ontvangen en verzenden.
Mijn e-mail is zoals hier beschreven ingesteld in Outlook 2003.
Het probleem is dat het ontvanegn van e-mail vlekkeloos verloopt. Ik kan echter geen één e-mail verzenden en krijg bij het testen van de accountinstellingen de volgende twee foutmeldingen:
  • Test e-mailbericht verzenden: De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord van de server ontvangen. Controleer de poort- en SSL-gegevens. Sluit dit dialoogvenster en klik op Meer Instellingen en klik op het tabblad Geavanceerd om deze instellingen weer te geven.
  • Server voor uitgaande e-mail zoeken (SMTP): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Er kan een probleem zijn met de servernaam of -poort of SSL wordt mogelijk niet door de server ondersteund. Controleer uw poort en SSL-instellingen op het tabblad Geavanceerd onder Meer instellingen.
Kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt op deze wijze e-mail kan verzenden :?
Wanneer het wel mogelijk is ben ik benieuwd waar ik dit kan instellen en wat de juiste instellingen zijn :?

(P.S. hoop dat ik dit topic in het juiste forum heb geplaatst, wijfelde namelijk een beetje O-) )

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Heb precies hetzelfde probleem! Maar dan met outlook 2007, zit op dit moment in Canada en kan wel mail ontvangen maar niet versturen. Heb verschillende mail accounts (o.a. Zeelandnet) maar hij werkt met geen één

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De meeste providers blokkeren het versturen van mail via een andere verbinding dan die via hun eigen netwerk.
Als je dus verbinding probeert te maken met de SMTP server via Internet en niet via de internetverbinding geleverd door de provider, dan gaat het dus niet lukken mail te versturen.
@Gekkehekke, probeer eens de smtp server van Online in te stellen bij je ...@zeelandnet.nl mail account.
@koekjah, kijk eens of je de smtp server van de provider van je huidige verbinding kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoppie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 07:48:
De meeste providers blokkeren het versturen van mail via een andere verbinding dan die via hun eigen netwerk.
Als je dus verbinding probeert te maken met de SMTP server via Internet en niet via de internetverbinding geleverd door de provider, dan gaat het dus niet lukken mail te versturen.
@Gekkehekke, probeer eens de smtp server van Online in te stellen bij je ...@zeelandnet.nl mail account.
@koekjah, kijk eens of je de smtp server van de provider van je huidige verbinding kunt gebruiken.
Geweldig!

Wanneer ik de SMTP server (smtp.online.nl) van Online instel voor uitgaande e-mail dan verzend hij wel mijn mail via Outlook :D