Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hele kleine "schokje/s" in bepaalde HD films.

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:52
Goed,

Eerst maar even mijn Setup:

Gaat hier om een HP DV6725ED laptop, Dual Core T2330 1,6GHz, 3GB ram, 8400M GS met 512MB dedicated.. Dit met WinXP Pro SP3.

Videoplayer is KMplayer, in combinatie met Haali en CoreAVC.

Veel 720p films gaan goed, maar nu probeer ik bijv. Black Hawk Down af te spelen (7,71GB MKV) en daarbij stottert het beeld ontzettend lichtjes zo om de 6-7 seconden.. Je raakt er wel aan gewend, maar af en toe blijft het vrij irritant.

Ik heb geen idee waar dit aan ligt, je zou kunnen zeggen aan de niet al te snelle laptop, maar hij stottert echter niet bij alle films, dus..

Met veel moeite heb ik al voorelkaar gekregen dat CoreAVC werkt en dat KMplayer het DTS signaal doorstuurt naar mijn Z-5450.

Tevens heb ik al een x aantal keren geprobeerd om de hardwarematige versnelling van de videokaart aan te zetten, volgens een nVidia overzicht (welke ik nu even aan het zoeken ben) zou dit moeten kunnen met mijn videokaart, zou dit niet vele malen beter zijn tov CoreAVC?

Wellicht dat ik een compleet verkeerde setup heb, en dan het veel makkelijker en misschien wel veel beter kan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Je zou de hardwarematige versnelling kunnen proberen met media player classic home cinema en een DXVA codec. Misschien helpt dat.

Iets ander wat het zou kunnen zijn is de zogenaamde 'judder'. Dit treedt op wanneer de FPS van de film niet overeen komt met de Hz van je scherm waardoor er frames dubbel moeten of wegvallen waardoor je zeer lichte schokjes te zien krijgt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11 11:52
Wat is de CPU belasting op het moment dat hij schokt? Schiet die naar 100%?

No Shame, only Fame!

• rscheper
De CPU belasting bedraagt gemiddeld bij Black Hawk Down zo'n 45-62%, wel gebruik makend van beide cores. Hij schiet niet omhoog, dit is wel een van de weinige films die ik heb die zo "veel" gebruikt, veel zitten rond de 30-40.

Een DXVA codec is bijv. de PowerDVD codec er eentje van?

• rscheper
Heb ondertussen MPC HC geinstalleerd, met AC3 filter. Krijg keurig netjes DTS te zien, geluid is ook er goed, maar het is een ontzettend langzaam beeld.. MPC HC geeft aan dat de kaart geen DXVA ondersteuning heeft, heb gekozen voor VMR9 Renderless.. Beeld is haarscherp maar heel traag dus.. Wel maximaal 20 procent cpu.

EDIT: sorry voor de extra post, had de oude post moeten wijzigen.

VMR 7 renderless werkt beter, maar met af en toe grote schokken, maar dan met een cpu belasting rond de 50%

[ Voor 21% gewijzigd door rscheper op 03-02-2009 22:47 ]

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Ik had dit ook.. veel players gehad ook diegene die jij hebt.

Bij mij was het weg na het instaleren van Zoom player ( en hiermee de HD films afspelen )

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Give it a try
Pagina: 1