Linksys WRT150N v1.1 problemen met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Mede Tweakers,

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn Linksys WRT150N router (versie 1.1).
Zodra ik veel (lees snel) download over mijn draadloos netwerk naar mijn laptop, loopt de ping naar mijn gateway (de WRT150N) op naar +2000ms, even later klapt heel de draadloze verbinding weg en moet ik opnieuw verbinding maken.

Deze problemen heb ik alleen maar als ik snel, bij normaal internet verkeer (wat browsen enzo) blijft de ping tussen de <1 en 2ms (soms wat uitschieters maar niks ergs). (ook op andere laptops / computers die in huis wireless zijn aangesloten)

Ik ben de enige in de buurt die op Channel 1 zit, de rest zit op 6 en 11, ik heb dus geen overlapping met andere netwerken op die manier.

Ik ben hier al dagen mee aan het stoeien maar heb nog geen oplossing kunnen vinden, misschien lopen hier mensen met wat meer ideeen rond.

Wat heb ik al geprobeerd?
* Router terug naar factory default.
* Router op andere wifi channels gezet.
* Gecontroleerd of ik laatste firmware draaide (is de enige versie die er is)
* WiFi instellingen van Mixed op G-Only of N-Only gezet, ook geen resultaat.
* Custom firmware op de Router gegooid (DD-WRT 24sp1) daar ook geexperimenteerd met verschillende channels en Mixed B/G only settings.

Vandaag heb ik van het werk een Ciso Aironet 1100 meegenomen, en deze gelijk aan mijn modem gehangen (Online Livebox).
Wanneer ik met deze AP een verbinding maak en download is er niks aan de hand, full-speed en de pings blijven onder de 3ms, op enkele kleine uitschieters daargelaten.

Ik heb ook de Aironet achter de WRT150N gehangen zodat het verkeer eerst daarlangs moet voordat het bij de livebox komt... ook dan is er niks aan de hand.

Zou het kunnen zijn dat er iets in het Wireless gedeelte van de WRT150N kapot is?