Sinds dit weekend ben ik overgegaan op SuSe 11.1 / KDE4.1.
Tot nu toe geen problemen, behalve dat ik mijn Engenius 362 modem niet aan de praat krijg.
De Engenius 362 wordt wel ondersteund en zou via ndiswrapper moeten werken.
Vanuit SuSe 11.1 is/kan ndiswrapper worden geinstalleerd, dit is v1.54.
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- ar5523 drivers gedownload
- met ndiswrapper -i net5523.inf de drivers geinstalleerd;
- uit ndiswrapper -l blijkt dat installatie is gelukt.
- met modeprobe ndiswrapper de module geladen; geen foutmelding
- dmv dmesg blijkt dat ndiswrapper is geladen
- dmv lsusb de gegevens van de usb/modem opgezocht
- dmv ndiswrapper -a 0cd3:002 net5523 koppeling gemaakt tussen driver en modem
En dan stopt het; normaliter zou ik dmv iwconfig en iwlist verder willen. Maar beide commando's geven geen wireless modem / wlan0 aan.
Wat me ook opvalt: onder windows gaat het lampje op de antenne branden, onder linux niet.
Als ik ontplug en aanplug dan blijkt dit overigens wel uit de log van dmesg; de pc ziet de modem wel maar de power lijkt eraf.
Voor de rest heb ik nog geprobeerd een nieuwere versie van ndiswrapper te installeren omdat ik dacht dat het daar mogelijk aan zou liggen. Als ik met sudo -s het commando make install uitvoer in de ndiswrapper map dan krijg ik de volgende foutmelding (1.x vervangen door de versie die ik wilde installeren, maar ik heb de foutmelding even gegoogled (waar overigens geen oplossing stond)):
"
make[1]: Entering directory `/root/ndiswrapper-1.x/driver'
Makefile:34: *** Cannot find kernel version in /usr/src/linux-2.6.21.5, is it configured?. Stop.
make[1]: Leaving directory `/root/ndiswrapper-1.x/driver'
make: *** [all] Error 2
"
Tot nu toe geen problemen, behalve dat ik mijn Engenius 362 modem niet aan de praat krijg.
De Engenius 362 wordt wel ondersteund en zou via ndiswrapper moeten werken.
Vanuit SuSe 11.1 is/kan ndiswrapper worden geinstalleerd, dit is v1.54.
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- ar5523 drivers gedownload
- met ndiswrapper -i net5523.inf de drivers geinstalleerd;
- uit ndiswrapper -l blijkt dat installatie is gelukt.
- met modeprobe ndiswrapper de module geladen; geen foutmelding
- dmv dmesg blijkt dat ndiswrapper is geladen
- dmv lsusb de gegevens van de usb/modem opgezocht
- dmv ndiswrapper -a 0cd3:002 net5523 koppeling gemaakt tussen driver en modem
En dan stopt het; normaliter zou ik dmv iwconfig en iwlist verder willen. Maar beide commando's geven geen wireless modem / wlan0 aan.
Wat me ook opvalt: onder windows gaat het lampje op de antenne branden, onder linux niet.
Als ik ontplug en aanplug dan blijkt dit overigens wel uit de log van dmesg; de pc ziet de modem wel maar de power lijkt eraf.
Voor de rest heb ik nog geprobeerd een nieuwere versie van ndiswrapper te installeren omdat ik dacht dat het daar mogelijk aan zou liggen. Als ik met sudo -s het commando make install uitvoer in de ndiswrapper map dan krijg ik de volgende foutmelding (1.x vervangen door de versie die ik wilde installeren, maar ik heb de foutmelding even gegoogled (waar overigens geen oplossing stond)):
"
make[1]: Entering directory `/root/ndiswrapper-1.x/driver'
Makefile:34: *** Cannot find kernel version in /usr/src/linux-2.6.21.5, is it configured?. Stop.
make[1]: Leaving directory `/root/ndiswrapper-1.x/driver'
make: *** [all] Error 2
"
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......