switch met max. throughput 10mb op 1gbps uplink

Pagina: 1
Acties:

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 08:12
ik heb hier een switch met een 1 gbps uplink via ethernet 3com baseline 2250

deze uplink staat aan beide kanten (andere kant een 3com 3870)ingesteld op 1000 / full duplex
haal alleen maar maximaal 10000kilobits throughput.

heb vervolgens de instellingen weer teruggezet naar auto, helaas haal ik dan qua throughput niet veel meer of minder.

Vervolgens met dezelfde uplink kabel getest met een laptop en haal 45000 kilobits wat iets netter is.

Vervolgens tussen 2 werkstations op dezelfde switch getest en die maximale throughput snelheid blijft hetzelfde.

iemand nog een idee hoe ik dit probleem op kan lossen???

[edit]
netwerkkaartjes onderling op de switch zijn standaard 10/100 intel netwerkkaartjes
Test gebeurt dmv het TTCP utility
Ik heb getest met zowel de standaard netwerkkaartjes als met de broadcom 10/100/1000 netwerkkaarten helaas geen verschil kunnen ontdekken.
[/edit}

[ Voor 19% gewijzigd door misterx11 op 04-02-2009 12:31 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geef even wat duidelijker en meer info.

- Je switch is 1 Gigabit, je haalt een snelheid van 10 MegaByte? Megabit? (nu staat er millibit, maar dat zal wel niet).

- Wat verbind je met wat? Niet alleen maar die twee switches neem ik aan. Wat voor netwerkkaartjes heb je in welke apparaten zitten?

- Via welk protocol maak je verbinding? Ik gok SMB/CIFS a.k.a. Windows file sharing?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, even je MB/Mb goed vermelden, zo weet niemand of je het over Bytes of bits hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

of mili danwel Mega.

1mb scheelt maar een factor 8.5 miljard met 1MB :+

Oslik blyat! Oslik!