Ik ben op zoek naar een fan controller die een 4 pins aansluiting ondersteund voor de fan van mijn CPU. Ik kan namelijk wel de casefans via Speedfan regelen maar CPU fan (boxed) reageert daar niet op niet. Dus zoek ik naar een hardware oplossing. Heeft iemand suggesties?
Dit heeft eerder met wat instellingen te maken dan met je hardware.
Waarschijnlijk zorgt iets in de BIOS ervoor dat je CPU fan 100% blijft draaien. Zoek in je BIOS even naar iets als "pc health" of "fan speed".
Als daar een fan speed op automatisch staat, zet die dan even op handmatig.
Misschien is het even een idee om het merk en typenummer neer te zetten van je moederbord?
Waarschijnlijk zorgt iets in de BIOS ervoor dat je CPU fan 100% blijft draaien. Zoek in je BIOS even naar iets als "pc health" of "fan speed".
Als daar een fan speed op automatisch staat, zet die dan even op handmatig.
Misschien is het even een idee om het merk en typenummer neer te zetten van je moederbord?
Je steekt gewoon de 4pins op de aansluiting van de 3pins en het werkt prima, eventueel moet je ze zijkant van de 3pin aansluiting wegknippen maar dan werkt het wel. Zo staat het hier ook.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
@Shithappens
Ik heb een Asus P5QL-E met Q-fan enabled. De fan speed verandert wel dat is niet zo veel.
@Tsurany
Dus ik kan inprincipe elke fan controller gebruiken?
Ik heb een Asus P5QL-E met Q-fan enabled. De fan speed verandert wel dat is niet zo veel.
@Tsurany
Dus ik kan inprincipe elke fan controller gebruiken?
Er is vaak nog een keuze mogelijk, Q-fan of silent mode of software controlled.
Als die keuze zich aanbiedt, voor de laatste kiezen
Als die keuze zich aanbiedt, voor de laatste kiezen
Verwijderd
De Zalman ZM-MFC2 heeft eenmaal een 4-pins fan aansluiting, daarnaast nog driemaal 3-pins aansluitingen.
Mooi ding overigens, alleen even de manual lezen hoe je het alarm uitzet!
Mooi ding overigens, alleen even de manual lezen hoe je het alarm uitzet!
Mag ik even inbreken door te vragen met welk moederbord je werkt, op welke aansluitingen (CPU_FAN, SYS_FAN of POWER_FAN) je casefans zitten, en hoe je instellingen in het BIOS staan?japie06 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:42:
Ik ben op zoek naar een fan controller die een 4 pins aansluiting ondersteund voor de fan van mijn CPU. Ik kan namelijk wel de casefans via Speedfan regelen maar CPU fan (boxed) reageert daar niet op niet. Dus zoek ik naar een hardware oplossing. Heeft iemand suggesties?
Pagina: 1