Toon posts:

Internet via eigen netwerk EN netwerk van buren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat op het forum gezocht, maar omdat ik vrij weinig weet van netwerken liep ik snel vast.

Omdat ik volgende week verhuis heb ik mijn Ziggo opgezegd. Ik mag van de buren gebruik maken van het internet, maar omdat het signaal te zwak is lukt dat niet.
Ik heb zelf nog een wireless router. Nou zou ik dus graag willen weten of en hoe ik mijn wireless router draadloos op het internet van de buren kan aansluiten. Het netwerk van de buren is niet beveiligd.

Heeft iemand een idee of dit kan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt je router instellen als repeater en/of als bridge van WLAN naar LAN, althans als die router die opties heeft.

Om gedetailleerdere info te geven zou je ons moeten zeggen welke router je dan exact hebt. Het kan daarbij geen kwaad om zelf ook even in de config schermen te kijken en in de documentatie ervan. Goede kans dat het er gewoon in staat uitgelegd :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie!
Ik heb een Netgear WGR614 v6.
http://kbserver.netgear.c...s/WGR614v6_DS_10Aug06.pdf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben bang dat je pech hebt, anderen hebben dezelfde vragen gehad, lees de antwoorden maar:

http://www.wirelessforums...14-act-repeater-5566.html
No. The WGR614 does not have a repeater mode, or a WDS (wireless
distibution something) mode.
http://wl500g.info/showthread.php?t=3859
but the WGR-614 doesn't support this protocol, so you can't do a wireless bridge between this two router
Deze router is (zoals wel meer Netgear producten) redelijk beperkt qua functionaliteit en kan alleen een wired WAN verbinding delen over LAN en WLAN.

Je zou zonder meer met een flexibelere router/access point kunnen werken (google gewoon op naam router + "wifi bridge' om te kijken of eentje zou werken), maar wat mogelijk ook een optie is, is om een PC met WiFi NIC en ethernet interface tijdelijk als router te gebruiken - als je Windows draait kan dat makkelijk met Internet Connection Sharing

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is jammer. Ik zal even kijken of ik een router van iemand kan lenen, maar het is maar voor een week, dus ik heb weinig zin om er echt veel moeite in te moeten steken. Dan maar geen internet. Moet ook te overleven zijn toch?

IIG bedankt voor de moeite!!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Even een zijweggetje inslaan...
Misschien kun je je buren ook nog zover krijgen om jouw router bekabeld op een plek neer te zetten wat voor jou wél een gunstig (lees:sterker) signaal oplevert.

It's a long shot but hey, wie weet is het eenvoudig te doen zonder veel rompslomp.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

Of is er misschien een mogelijkheid om een kabeltje te leggen tussen router van de buren en die van jou?

[This space is for rent]

Pagina: 1