• Almo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03-2025
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn PC, Sinds kort krijg ik geen beeld meer van de pc.
Monitor herkent de videokaart niet meer ofzo.

Ik heb een pc van I.T. Works Model : S-3261-N/CE AMD 64x Athlon met NVIDIA videokaart.
Ik heb al verschillende monitoren getest maar zonder resultaat.
Ook heb ik andere videokaarten geplaatst in de pc maar dit werkt ook niet.
De videokaart uit de PC ( IT WORKS ) werkt in andere pc's wel !!

Wat zou het kunnen zijn??
Ligt het aan me moederbord ??
Zoja : Weet er iemand wat voor moederbord erin zit, ik kan het niet achterhalen. Ik heb alles afgezocht maar helaas niks gevonden.

Groet,
Almo

Afbeeldingen van Moederbord :

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/06/1954981_bigthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/06/1954982_bigthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/07/1954983_bigthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/07/1954988_bigthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/08/1954989_bigthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.picamatic.com/show/2009/02/03/09/08/1954987_bigthumb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Almo op 03-02-2009 19:22 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jij hebt een ECS 760-M Skt 754 Rev 1.1A
Dit kon je vinden door te zoeken op 760-m rev 1.1. op google, gehaald uit je eerste plaatje.

Wat voor type videokaarten heb je uitgeprobeerd? Zowel PCI als andere AGP kaarten?

Wauw, een sig!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:38
Wat denk je van ECS 760-M? :)
Geef eerst de rest van de specificaties eens.

Overgens welkom op GoT :w
En trouwens "!! HELP !!!" moet je niet schrijven, wij helpen jou ook wel als je het niet erbij schrijft (en ik zou zelfs durven zeggen dat je meer hulp krijgt als je het niet doet...)

[ Voor 34% gewijzigd door Malantur op 03-02-2009 19:30 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zoals op je foto's te zien is: het Mobo is een Elite Group (ECS) 760-M (v1.1). Lijkt me iets zeer obscuurs.

Met betrekking tot je probleem: mobo is een mogelijkheid, maar controleer eerst op je voeding nog naar behoren werkt. Als het mobo stuk is zou ik persoonlijk de hele rimram buitengooien en een nieuwe PC kopen. Investeren in deze PC vind ik zelf nogal nutteloos.

Edit: kijk, drie users hebben het met google binnen dezelfde minuut gevonden :+

[ Voor 97% gewijzigd door YellowOnline op 03-02-2009 19:29 ]

• Almo
Thnx voor de snelle reacties !!!

Ik heb alleen AGP videokaarten geprobeert, heb zelf geen PCI videokaarten.

Welke specificaties heb je nodig??

De moederbord heeft ook een interne videokaart en die werkt ook niet.
Die heeft eerder wel gewerkt.

Edit : Thnx voor de feedback, ik zal geen HELP meer plaatsen.
Het lijkt een beetje wanhopig, maar dat ben ik ook :*)

Ik heb wel iets verstand van hardware maar blijkbaar niet genoeg.

Ik heb me suf gezocht op google maar kwam steeds op niks uit.
Ik heb gezocht op model nummers niet aan gedacht om te zoeken op "760-m rev 1.1"

[ Voor 40% gewijzigd door Almo op 03-02-2009 19:37 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 21:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Almo86 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:33:
Thnx voor de snelle reacties !!!

Ik heb alleen AGP videokaarten geprobeert, heb zelf geen PCI videokaarten.

Welke specificaties heb je nodig??

De moederbord heeft ook een internet videokaart en die werkt ook niet.
Die heeft eerder wel gewerkt.
wat is een internet videokaart :?
als je je netwerk kaart bedoelt en die doet het wel in een andere pc dan is je moederbord waarschijnlijk stuk.

edit: ah onboard video.. dan is je moederbord idd denk ik stuk.
maar goed dit is een beetje tegen de wind in plassen zeg maar.

je zal eerst moeten kijken of het niet je voeding is die het begeven heeft. daarna ga je gewoon de onderdelen 1 voor 1 testen.
dus proc / geheugen / mobo etc..

[ Voor 34% gewijzigd door Hubert op 03-02-2009 19:40 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Almo
Hubert schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:35:
[...]

wat is een internet videokaart :?
als je je netwerk kaart bedoelt en die doet het wel in een andere pc dan is je moederbord waarschijnlijk stuk.
sorry was een spelfout, ik bedoel INTERNE videokaart

heb het al aangepast in de txt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ga mee met YellowOnline qua de voeding. Als je er nog ergens 1 hebt liggen probeer die dan eens. Het moederbord zou op zich wel kapot kunnen zijn, alleen de voeding is denk ik waarschijnlijker.

• Malantur
Je bedoelt een onboard videokaart. Technisch gezien zit een AGP kaart ook intern in je case ;).
Als deze onboard videokaart het niet meer doet dan denk ik dat je moederbord naar de moederborden-hemel is vertrokken...
Draaien er eigenlijk nog fans oid? Het kan namelijk ook zijn dat je voeding kapot is, dan doet niets het nog.
Dus voor we conclusies trekken kan je eerst nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

• Almo
Hubert schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:35:
[...]

edit: ah onboard video.. dan is je moederbord idd denk ik stuk.
maar goed dit is een beetje tegen de wind in plassen zeg maar.

je zal eerst moeten kijken of het niet je voeding is die het begeven heeft. daarna ga je gewoon de onderdelen 1 voor 1 testen.
dus proc / geheugen / mobo etc..
De pc draait wel, processor lijkt ook goed te werken.
alleen geen beeld.

en wat bedoel je met mobo?

Edit : ALLE FANS DRAAIEN PERFECT, GEEN RARE GELUIDEN OF IETS.

[ Voor 5% gewijzigd door Almo op 03-02-2009 19:45 ]

• Malantur
mobo is een afkorting voor moederbord :)
Bedoel je dan dat de ventilators draaien, of hoor je het inlog geluid van Windows?
(Gelieve geen drukletters te gebruiken, dit komt alleen schreeuwerig over :X)

[ Voor 86% gewijzigd door Malantur op 03-02-2009 19:46 ]

• Almo
Malantur schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:44:
mobo is een afkorting voor moederbord :)

[...]

Bedoel je dan dat de ventilators draaien, of hoor je het inlog geluid van Windows?
(Gelieve geen drukletters te gebruiken, dit komt alleen schreeuwerig over :X)
Nee ik hoor het inlog geluid van windows niet, maar als ik de pc aanzet hoor ik alles aangaan ( fans gaan draaien processor hoor ik werken en harddisk ook )

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 20:46

TommyGun

Stik er maar in!

Piepjes bij het opstarten?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Almo
Nee, geen piepjes of rare geluiden. Dat vind k dus ook vreemd.

De onboard geluidskaart werkte niet meer, dus heb ik een externe aangeschaft. 2 weken daarna begon dit probleem. Ik had geen beeld meer. Wat ik ook probeer werkt het niet. Ik heb ook geprobeerd de externe geluidskaart te verwijderen maar dat helpt dus niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT

Probeer eerst maar eens een BIOS-reset naar default. Al dat gedoe wat in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat is iets wat zonodig op een ander moment kan.

Zorg wel dat evt. later ingebouwde hardware eruit is gehaald.

ARME AOW’er

• Almo
Kan ik nu de conclusie trekken dat me Moederbord stuk is?

Als ik zkr weet dat het gaat werken met nieuwe Moederbord schaf ik er morgen eentje aan.

Ik weet alleen niet of ik precies dezelfde moet hebben of gaat het werken met elke 754 moederbord.

Het is een oudere pc en k wil niet teveel kwijt, ik wil em gewoon weer werkend hebben.

Ik gebruik hiernaast gewoon me vaste laptop. Maar het is zonde om alles weg te gooien.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zonder verder te testen kan je die conslusie zeker niet trekken. Probeer nou gewoon eens wat dingen die hier in dit topic gezegt worden, we zeggen het niet voor niets.

• DjDuivert
  • Laatst online: 18-03 21:17
Is het een plug&play monitor? Mijn zusje had ook last van dat haar monitor opeens niet meer werkte, zonder hardware wijziging. Heb er toen plug&play monitor aangeprikt, die deed het meteen, toen haar oude monitor er weer op, die werkte toen ook weer. Vond het erg vreemd allemaal, maar misschien werkt het bij jou ook wel.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Malantur
Je zal nog wat zelf moeten testen, wij kunnen niet vanaf hier zien of het werkt of niet.

Je kan natuurlijk met beperkt budget een gokje wagen en een tweedehands moederbord kopen. Kijk eens hier of op ebay/marktplaats.

• Almo
DjDuivert schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:06:
Is het een plug&play monitor? Mijn zusje had ook last van dat haar monitor opeens niet meer werkte, zonder hardware wijziging. Heb er toen plug&play monitor aangeprikt, die deed het meteen, toen haar oude monitor er weer op, die werkte toen ook weer. Vond het erg vreemd allemaal, maar misschien werkt het bij jou ook wel.
ik heb verschillende monitoren getest maar dat werkte niet.
wat is een plug&play monitor?

• Almo
Thnx voor de reacties !

Ik ga de adviezen opvolgen en kijken hoever ik kom.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Almo86 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:00:

Als ik zkr weet dat het gaat werken met nieuwe Moederbord schaf ik er morgen eentje aan.

Ik weet alleen niet of ik precies dezelfde moet hebben of gaat het werken met elke 754 moederbord.

Het is een oudere pc en k wil niet teveel kwijt, ik wil em gewoon weer werkend hebben.

Ik gebruik hiernaast gewoon me vaste laptop. Maar het is zonde om alles weg te gooien.
Elk ander socket 754 bordje zal wel werken, maar je moet wel zien dat het er eentje is met een AGP slot voor de videokaart. Socket 754 bordjes bestaan namelijk ook met PCI-X dacht ik. Als je zo'n bordje koopt kan je je videokaart niet meer aansluiten en heb je ook geen beeld :+

Sowieso: een s754 mag je intussen wel tweedehands zoeken. Ik denk niet dat je die nog in veel winkels gaat vinden. Ik blijf er bij: koop een nieuwe PC.

Maar probeer eerst wat ik zei ivm. je voeding: geeft die nog voldoende stroom? Iemand die je kent heeft vast een multimeter en kan je uitleggen hoe dat werkt. Zo niet: een goedkope Vellman of zo kost misschien €5 (goed genoeg voor dit gebruik). Hoe het te gebruiken vind je op internet, oa hier (ik ag er van uit dat je Engels kent).

[ Voor 19% gewijzigd door YellowOnline op 03-02-2009 20:33 ]

• Almo
Ik heb vandaag een 2dehandse moederbord aangeschaft en getest.

Met deze moederbord heb ik ook geen beeld !

Het is precies hetzelfde net als voorheen, alles begint te draaien ( fans, processor ) behalve het beeld.
Ik kan er dan bijna vanuit gaan dat de voeding niet 100% meer functioneert.
Pagina: 1