Toon posts:

welk moederbord bij core 2 duo E7300

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Verwijderd

Topicstarter
Welk moederbord raden jullie mij aan voor de desktop die ik wil samenstellen?
Intel core 2 duo E7300, 3d Club HD4830

Ik had zelf de volgende moederborden in gedachte:
- MSI P43 Neo-F
- ASRock P43R1600Twins-WiFi
- iets anders

Graag jullie advies

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je geeft niet eens aan wat je ermee wilt gaan doen, pak iets met S775, werkt vast wel.

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-03 13:11
Wil je de hdd's in RAID plaatsen moet je bekijken of het moederbord wel een RAID mogelijkheid biedt (of een aparte controller). Het aantal sata-aansluitingen ook 's checken als je vele hdd's ofzo wilt. Verder is er niet veel verschil tussen de P43 en P45, dus zou ik voor de P43 kiezen vanwege de lagere prijsstelling. Dan heb je sowieso een pci-e 16x 2.0 slot voor je graka.
M.b.v. de pricewatch kun je makkelijk de criteria samenstellen en zo je ideale bord vinden.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Exorcist schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:20:
Je geeft niet eens aan wat je ermee wilt gaan doen, pak iets met S775, werkt vast wel.
Echter onderstuenen niet alle moederborden de 45 nm serie, laat staan de E7300.

Zelf heb ik een P5Q i.c.m. een E7300, werkt uitstekend. Daarnaast heb je geen budget gegeven en, zoals eerder al vermeldt is, geen eisen opgegeven. Derhalve ben ik waarschijnlijk niet goed in staat om jou te adviseren bij je keus.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken. Over de P4xchipsets zijn meer dan zat reviews geschreven, dus het lijkt me dat je daar toch wel wat leuks uit moet unnen vinden.

Dit topic gaat in elk geval op slot.

Dit topic is gesloten.