Vanwege de aanschaf van een nieuwe processor besloot ik alvorens die nieuwe processor te plaatsen nog even snel mijn moederbord van het meest recente bios te voorzien. Het flashen van het bios ging probleemloos. Echter bij het herstarten van mijn pc gaf de raid controller aan dat de status van mijn raid 5 array "Failed" was. Van de 5 schijven waaruit mijn raid 5 array is opgebouwd waren opeens de eerste en de laatste schijf verdwenen uit het array, hoewel vreemd genoeg de schijven nog wel zichtbaar waren in het bios van de raid controller. Voor de zekerheid de schijven getest met een diagnoseprogramma, maar ook daar kwamen geen fouten aan het licht.
In het changelog van het nieuwe bios (versie F3) stond als enige vermeld: "Fixed issues with Intel ICH9R (de raid 5 controller)" hmmmmmmmm. Ik besloot het oude bios (versie F2) terug te zetten. Nu ging er kennelijk iets mis met het flashen van het bios, want na de biosflash gaf het hele systeem geen teken van leven meer. Vervolgens heb ik een nieuw moederbord gekocht van hetzelfde merk en met dezelfde raid 5 controller, maar de raid 5 controller blijft bij opstarten van het systeem aangeven dat de status van de raid 5 array "Failed" is. De 2 schijven die uit het array zijn "gedropped", staan als beschikbaar in het raid 5 bios.
Iemand enig idee hoe ik mijn raid 5 array kan herstellen.
Mijn systeem:
Core 2 Quad Q9550
4 GB DDR2
Gigabyte GA-X48-DS5
raid 5 controller onboard: Intel ICH9R
6x 1 TB Samsung, waarvan schijf-0 niet in de raid 5 array zit (hierop is Windows geïnstalleerd) en schijf 1 t/m 5 de raid 5 array vormen.
Ati Radeon 4870 X2
850 Watt voeding
FloppydTV
Creative X-fi
blu-ray drive
Windows Vista Premium
In het changelog van het nieuwe bios (versie F3) stond als enige vermeld: "Fixed issues with Intel ICH9R (de raid 5 controller)" hmmmmmmmm. Ik besloot het oude bios (versie F2) terug te zetten. Nu ging er kennelijk iets mis met het flashen van het bios, want na de biosflash gaf het hele systeem geen teken van leven meer. Vervolgens heb ik een nieuw moederbord gekocht van hetzelfde merk en met dezelfde raid 5 controller, maar de raid 5 controller blijft bij opstarten van het systeem aangeven dat de status van de raid 5 array "Failed" is. De 2 schijven die uit het array zijn "gedropped", staan als beschikbaar in het raid 5 bios.
Iemand enig idee hoe ik mijn raid 5 array kan herstellen.
Mijn systeem:
Core 2 Quad Q9550
4 GB DDR2
Gigabyte GA-X48-DS5
raid 5 controller onboard: Intel ICH9R
6x 1 TB Samsung, waarvan schijf-0 niet in de raid 5 array zit (hierop is Windows geïnstalleerd) en schijf 1 t/m 5 de raid 5 array vormen.
Ati Radeon 4870 X2
850 Watt voeding
FloppydTV
Creative X-fi
blu-ray drive
Windows Vista Premium