Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Topic-titel zegt alles...

Ik heb de Fault led header van mijn Areca kaart met led kabeltjes aangesloten mijn SATA backplanes. Ik denk dat ik het goed heb gedaan, maar ja... hoe weet ik het zeker?

Kan iemand me vertellen hoe ik kan nagaan of de kabels goed heb aangesloten en de functionaliteit werkt zoals het zou moeten? Bijvoorkeur zodat ik weet dat de goede drive is aangesloten op het goede kanaal... :P

Ik heb via google / Areca support etc niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik heb in de HTTP config van mijn Areca 1160 de optie 'Identify Drive' staan bij 'Physical Drives'. Deze doet bij mij niets, maar heb de errorleds dan ook niet aangesloten. Ik denk dat je hiermee de LED's afzonderlijk kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Ok, dank je wel. Ik zal het eens testen.

Lijkt mij toch wel een essentiele functionaliteit die fault ledjes? Hoe ga je de juiste schijf verwisselen als er ooit eentje uitvalt? Gokken lijkt me een beetje tricky business met RAID5 arrays... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien knipperen de LED's een keer wanneer de kaart stroom krijgt? Dus als je de server/pc aanzet. Heb op mijn 1220 ook geen LED's aangesloten dus zou het niet weten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indien er geen disk op aangesloten is brand de led

En gaat knipperen bij de aktie LOCATE DISK via de Areca

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
RedTop schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:53:
Ok, dank je wel. Ik zal het eens testen.

Lijkt mij toch wel een essentiele functionaliteit die fault ledjes? Hoe ga je de juiste schijf verwisselen als er ooit eentje uitvalt? Gokken lijkt me een beetje tricky business met RAID5 arrays... :P
Wellicht een primitieve manier die minder netjes is maar de controller geeft aan op welke poort hij een disk mist, je weet fysiek welke disk dat is --> kabeltje volgen en je weet precies welke disk het is.

Verder kan ik met areca controller aanraden de functie 'auto-activate incomplete raidset' op disabled te zetten, dan kan je zoveel kloten met disks als je zelf wilt zonder je array te verkloten. Dan kan het 'trail-and-error' om de juiste disks te vinden ook geen kwaad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

dvl-2 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:46:
[...]

Wellicht een primitieve manier die minder netjes is maar de controller geeft aan op welke poort hij een disk mist, je weet fysiek welke disk dat is --> kabeltje volgen en je weet precies welke disk het is.

Verder kan ik met areca controller aanraden de functie 'auto-activate incomplete raidset' op disabled te zetten, dan kan je zoveel kloten met disks als je zelf wilt zonder je array te verkloten. Dan kan het 'trail-and-error' om de juiste disks te vinden ook geen kwaad meer.
Lastig, ik wist bij mijn Areca nooit wat welke poort was, kan je haast niet lezen als de controller in je systeem zit. Ik had mijn disken netjes van boven naar beneden op oplopend poortnummer aangesloten en vervolgens alle disken voorzien van een sticker uit zo'n labelwriter met het schijf/poortnummer.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Volgens mij is de discussie een beetje ontspoort... Ik probeer niet te achterhalen welke disk op welke channel zit. Met wat gekleurde stickers, markeerstift en oplettendheid kan je dat ook wel regelen bij het installeren. Ik wil de fout indicatieledjes goed aansluiten. Als er dan een disk kaduk gaat zou ik via de led een indicatie moeten krijgen welke disk het is. Dat is handig, maar dan moet je wel eerst weten hoe je zoiets aansluit. Helaas is dat erg slecht gedocumenteerd.
Pagina: 1