Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ventrilo kan niet benaderd worden op domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Ventrilo server opgezet op Windows server 2008 (versie 3.0.3) en deze werkt perfect zolang ik hem maar gebruik binnen het eigen netwerk.

Het probleem is dus dat ik geen connectie kan maken op www.domeinnaam.nl op poort 3784 (ook binnen mijn netwerk niet). Ik heb de poort netjes een forward gegeven naar buiten toe dus dit is het probleem ook niet. Het is al een tijdje geleden maar ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met Teamspeak en dit ook nooit op kunnen lossen.

Mijn vraag dus aan de medetweakers, hebben jullie misschien een idee? :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:26
Lukt het wel als je vanaf buitenaf via je IP adres verbind?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je bedoelt dat mensen van buiten niet naar www.jouwdomein.nl kunnen? Of kan jij niet verbinden naar je eigen domein?

Het eerste zou goed kunnen omdat niet alle NAT routers je eigen domein binnen je lokale netwerk kan resolven.

• Powergrim
@ Rayzilt

Nope IP-adress werkt ook niet.

@Megamind

Op domainname is het niet te benanderen, zowel in als extern niet. Maar omdat IP ook niet werkt zit ik te denken aan een forward probleem. Ik heb een Speedtouch 706 modem/router die alles afhandelt. Misschien dat die het probleem veroorzaakt? Ik heb wel een poort:80 forward er in staan en die werkt dan weer wel.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:26
Als je zeker weet dat je de port goed ingesteld hebt op de router, denk ik dat het probleem ligt in Windows 2008. Bekijk even of er een firewall draait.

Controleer ook even met netstat in een command prompt of de ventrilo server wel luistert.

• Powergrim
Lokaal werkt de verbinding wel, dus de server luistert en de firewall is goed opengezet. Als ik lokaal de connectie maak komt de verbinding ook netjes in netstat tevoorschijn.

Ik kan inderdaad een ander OS ook wel eens proberen. Heb nog ergens een server 2003 draaien misschien dat het daarop wel gaat werken.

Ik ga denk ik ook maar eens andere versie ga proberen. Misschien dat het een fout is in server 3.0.3.

Zo ver bedankt voor jullie hulp, als het opgelost is komt de reply hier wel te staan, als het niet opgelost is ook :p.

• Powergrim
Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar geen goed resultaat :(. Ik heb nou TeamSpeak RC2 geprobeerd en dit werkt wel in een keer. Dus om eerlijk te zijn blijf ik maar bij TeamSpeak dan, gezien het waarschijnlijk een software foutje is.
Pagina: 1