Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xp en Vista zien schijf niet meer bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• db-44
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 14:55
hallo,

ik heb een externe harde schijf gekocht zodat ik mooi mijn laptop leeg kon make ik heb nu al mijn belangrijke bestandan van mijn laptop gehaald. nu zag ik dat mijn recovery disc gebarsten was :S.
dus niet meer leesbaar is maar ik heb nog wel een xp cd en vista cd toen ik vista erop wou zetten kon die bij de installatie mijn hardeschijf niet vinden.
toen deed ik mijn externe schijf erin die ziet die wel gelijk maar daat kun je natuurlijk geen windows opzetten maar toen dacht ik zal wel aan de cd liggen.
toen deed ik de xp cd erin en wil ik xp instaleren kan die ook mijn hardeschijf niet meer vinden weet 1 van jullie toevallig waar het aan kan liggen dat ik geen windows kan installeren.
want ik heb best wat problemen (sloom en trage pc internet super traag en kan helft van site's niet meer openenenzo) dus dacht alles opschonen maar dat lukt dus niet oja mijn laptop is een fujitsu siemens amilo m1437g met een 80 gb schijf.
alvast bedankt en hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen ! O-)

[ Voor 4% gewijzigd door db-44 op 03-02-2009 16:51 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Misschien een tip, gebruik punten in je tekst. Is zo een stuk duidelijker.

Kijk eens in de BIOS, wordt daar de schijf wel gezien? Als ie daar ook niet gededecteerd wordt, dan is je schijf kapot.
Dat sloom en traag kan al duiden op een stervende schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 03-02-2009 16:21 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:24
Misschien beter als je je bericht even edit en dan hoofdletters en punten plaatst. Leest wat makkelijker....

Wordt de schijf wel herkend in het BIOS? Zoniet kijk dan even de aansluitingen na. Als dit in orde dan is waarschijnlijk je HDD defect.

edit: weer te langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door AutisticPinguin op 03-02-2009 16:22 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Leve interpunctie!

Daarnaast: ziet hij in eerste instantie de HD wel en pas wanneer je next (volgende) klikt niet meer? Dat laatste gebeurt vaak wanneer er een usb of externe HD aangesloten is.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17
Als hij niet kapot is moet je misschien SATA drivers laden voordat windows je harde schijf ziet.

Edit@hieronder Ja klopt, hoeft alleen met RAID. Was even snel aan het typen onder me werk |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Bazvv op 03-02-2009 16:29 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bazvv schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:23:
Als hij niet kapot is moet je misschien SATA drivers laden voordat windows je harde schijf ziet.
Mijn god wat zie je deze crap nog vaak voorbij komen zeg.... SATA drivers hoeven per definitie NIET geladen te worden bij een XP SP2 /Vista install. Alleen RAID drivers, maar daar is geen sprake van. Als de schijf gewoon al gaar was is het logisch dat ie niet meer wordt gepakt, dan is ie namelijk gewoon kapot.

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 20:32

FlippieAI

aka Tweek

SATA drivers hoeven per definitie NIET geladen te worden bij een XP SP2 /Vista install.
Toch zit ik nu op een laptop te werken waarbij ik eerst (met nLite) een Win XP Sp2 cd moest maken met hierin de SATA driver verwerkt voordat de schijf die hierin zit zichtbaar werd bij de installatie. Dit lijkt me toch geen RAID driver?

• db-44
ik heb even gekeken in de bios maar waar moet ik precies kijken ik zag wel in boot menu met opstarten dat ik daar de schijf wel zag en stond op prioriteit 1 maar ik weet niet of ik daar moest kijken ?
ik heb de externe schijf tijdens de installaties niet aan.
en als het aan drivers kan liggen weet iemand wat ik dan moet doen?
als ik op deze computer op rechte muisknop doe dan beheren en dan schijfbeheer ziet die me c schijf wel ?

[ Voor 13% gewijzigd door db-44 op 03-02-2009 20:23 ]

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 20:32

FlippieAI

aka Tweek

Boot menu volgorde houdt alleen in waar je pc eerst gaat kijken of er media in zit waar hij mee kan opstarten. Dus bij een nieuwe installatie moet je zorgen dat hier CD-Rom boven HDD staat, zodat je vanaf de CD kunt opstarten.

Het kan inderdaad dan de driver zijn. Hiervoor moet je even kijken op de website van de fabrikant van jouw laptop en zoek daar jouw type laptop op. Hier staat vaak bij Support of Downloads dan ergens Drivers bij. Hier moet je dan de SATA driver downloaden. Als je een floppy drive hebt, kun je de driver op de floppy zetten en deze (door op F6 te drukken aan het begin van de installatie) laden. Daarna zou de schijf dan zichtbaar moeten worden zodra deze bij partitie beheer komt.
Als je geen floppy mogelijkheid hebt, kun je met nLite een aangepaste cd maken vanaf je gewone installatie CD. Hier kun je dan vooraf al de drivers importeren zodat deze automatisch worden geladen bij de installatie.

Als het inderdaad aan de driver ligt, klopt het nog wel dat je je C: schijf kan zien. Dan zijn de drivers bij die installatie ook gewoon netjes geïnstalleerd.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

rodie83 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:26:
[...]

Mijn god wat zie je deze crap nog vaak voorbij komen zeg.... SATA drivers hoeven per definitie NIET geladen te worden bij een XP SP2 /Vista install. Alleen RAID drivers, maar daar is geen sprake van. Als de schijf gewoon al gaar was is het logisch dat ie niet meer wordt gepakt, dan is ie namelijk gewoon kapot.
Dat is compleet afhankelijk van de chipset. Helaas worden sommige hiervan nog steeds niet out-of-the-XP-SP2-box ondersteund.

• db-44
http://support.fujitsu-siemens.com/download/ShowFiles.asp en dan had ik mijn laptop amilo m1347g geselecteerd toen sata ingedrukt en die gedownload.
toen zag ik dat het niet 1 maar meerde bestandan zijn kan iemand mij toevallig vertellen welke ik met nlite erbij moet voegen ?
ik heb al wel alvast wat geprobeerd dan druk ik de cd in de pc en krijg ik een dos menu zo menu dat je dingen moet type en dat die dan wat doet ? iemand die maar daar verder mee kan helpen ?

[ Voor 25% gewijzigd door db-44 op 04-02-2009 16:55 ]

Pagina: 1