Toon posts:

Temp Monitors verschillen 10 graden van elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben sinds kort begonnen met overklokken, vind het geweldig.
Heb een P5B bordje, met een verouderde CPU alweer: Core 2 Duo E4400, waarvan ie stock op 2.0 GHZ draait.

Heb em op stock Koeling probleemloos overgeklokt met 400MHZ, heb ook bij anderen gelezen dat dit makkelijk haalbaar was. Dit weekend toch maar een andere koeling erop gezet, Scythe Ninja 2, aparte fan erbij gekocht; Silent Eagle 1000, 12cm.

Het geheel werkt prachtig, en hoor alleen nog mijn oudere, simpelere, casefans.

Nu mijn issue, mijn issue is dat de programma's die ik heb gebruikt voor het monitoren van de temperatuur 10 graden van elkaar verschillen. Ene is idle 31-40 graden (met Coretemp), de ander is 22-30 graden (Met realtemp).

Daarbij heb ik een issue waarbij de cores zelf ook nog 10 graden van elkaar verschillen, maar denk dat dit niet echt een issue is, gezien ik net bij orthos merkte dat ze dezelfde temperaturen gingen meten naarmate Orthos langer draaide.

Huidige Klok stand:
270 MHZ met een multiplier van 9, ipv 10.
Waarbij de memory ook 1:1 zit. :).Wil em natuurlijk nog verder krijgen, maar eerst meer vertrouwen krijgen in het monitoren van temperaturen.

Hoe weet ik nou welk programma dichter in de buurt zit van de werkelijke temperatuur? Mijn huisgenoot gebruikt de tooltjes ook zonder enig verschil ertussen.

Bedankt!

Oh, stressed gaven de prgrs deze temperaturen
50 graden -/+ met Coretemp.
40 graden -/+ met RealTemp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 16:10 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Heel veel tekst voor een simpele vraag,
Kijk eens naar de Tjunction(max) van beide.

Sommige monitors gebruiken Max95 en de Andere 100.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die van CoreTemp zitten dichter bij de werkelijkheid volgens mij.
Maar het verschil zit de Tjunction max die is bij de twee programma's anders ingesteld. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben helemaal gelijk.. beide hebben dezelfde aantal graden tot de T junction. Maar wat houd dit concreet in voor mij? Hoeveel graden moet je onder de TJ blijven?

edit: ik heb em al door, bedankt..! TJ max is 85, van de E4400, Realtemp is degene die deze aanhoud. Coretemp houd 95 aan, maar doordat coretemp ook 10 graden hoger meet, zitten ze dus beide hetzelfde van de tjmax.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 17:01 ]