hallo medetweakers,
ik heb een celeron 566 stepping cc0 geloof ik, geen zin om orb eraf te slopen om te kijken die nu draait op 850 met 1.85volt. dat ding loopt stressed tegen de 50 graden aan. vond ik behoorlijk hoog dus wil ik maar eens beginnen aan peltier koeling en kijken of ik em in de buurt 1ghz kan krijgen.
opzet:
-Kryotherm ICE-71 80 watt peltier
-Alpha PEP66T koeler
-een of andere lapping kit..
-gasket kit met copper coldplate en condensatie shit
-artic silver 2
dit moet op een msi converter bordje komen wat op een abit BE6-II 1.2 bord zit geprikt
nou de vraag: is dit haalbaar? kan ik em op de 1GHz krijgen?
wat is een lapping kit? (staat op oc-shop site)
kan die alpha koeler die peltier goed koelen als de celerie op 1GHz draait?
ik heb een aopen 300watt voeding, waarop een be6-2 op aangesloten zit, toshiba dvd, plextor 12x10x32, maxtor 20gb. verder nog een asus7700dlx, netwerkkaart en geluidskaart.
kan ik die peltier direkt op de voeding erbij prikken of trekt tie dat niet? ik heb nog ergens een ouwe AT 150watt liggen.. kan dat ook? liever uiteraard op de 300w voeding.
al deze shit kost me 300 piek, geeltje meer als dat de proc me heeft gekost..
weet iemand een goedkopere winkel dan OC-shop.nl?
ik heb een celeron 566 stepping cc0 geloof ik, geen zin om orb eraf te slopen om te kijken die nu draait op 850 met 1.85volt. dat ding loopt stressed tegen de 50 graden aan. vond ik behoorlijk hoog dus wil ik maar eens beginnen aan peltier koeling en kijken of ik em in de buurt 1ghz kan krijgen.
opzet:
-Kryotherm ICE-71 80 watt peltier
-Alpha PEP66T koeler
-een of andere lapping kit..
-gasket kit met copper coldplate en condensatie shit
-artic silver 2
dit moet op een msi converter bordje komen wat op een abit BE6-II 1.2 bord zit geprikt
nou de vraag: is dit haalbaar? kan ik em op de 1GHz krijgen?
wat is een lapping kit? (staat op oc-shop site)
kan die alpha koeler die peltier goed koelen als de celerie op 1GHz draait?
ik heb een aopen 300watt voeding, waarop een be6-2 op aangesloten zit, toshiba dvd, plextor 12x10x32, maxtor 20gb. verder nog een asus7700dlx, netwerkkaart en geluidskaart.
kan ik die peltier direkt op de voeding erbij prikken of trekt tie dat niet? ik heb nog ergens een ouwe AT 150watt liggen.. kan dat ook? liever uiteraard op de 300w voeding.
al deze shit kost me 300 piek, geeltje meer als dat de proc me heeft gekost..
weet iemand een goedkopere winkel dan OC-shop.nl?