[Core i7]Cooler/Mobo/Case Combinaties
De Core i7 en de X58 moederborden zijn er natuurlijk om een beetje te overclocken en zoals velen al gelezen of gehoord hebben, is dit cpu'tje best wel een heethoofdje. Om een beetje een betrouwbaar overzicht te houden welke cooler op welk mobo respectievelijk in welke case past, start ik dit topic.
:: Wat willen we zien? :: |
- Moederbord
- Cooler
- Case
- Gebruikte mount (pushpins/screws)
- Installatiegemak; is de cooler te installeren zonder mobo uit te bouwen, past alles goed etc.
- Temps! Kort en simpel weergeven welke temps je draait op welke speeds.
- Geluid, maakt het ding meer herrie dan een Afterburner van een F-16 of hoor je hem nauwelijks.
- Eventuele bijzonderheden ( verhindert de cooler het gebruik van dimmslots, komt hij ergens tegenaan, moet je een Fan opofferen om de cooler te plaatsen etc etc)
- Pics! ( or it didn't happen! )
:: Wat willen we absoluut niet zien? :: |
Discussies over;
- Temps; Post gewoon even simpel je temps/clocks erbij. Elke tweaker kan voor zich/haarzelf uitzoeken of lappen, andere pasta of Fan beter is.
- Prijs/kwaliteit; Iedereen heeft een andere werkgever met dito salaris.
- Levering of "Ja ik heb hem binnen!" kreten; Doe geen oneliners, niemand hier boeit het dat je cooler er is, we willen weten of het ding past, koelt, je cpu koel houdt en dat soort zaken.
:: Hou het overzichtelijk :: |
Als laatste dan, hou het overzichtelijk. Post geen supersized afbeeldingen, verwijs niet te veel naar externe links maar baseer je op je eigen ervaring.
Als iedereen zijn/haar best doet om de volgorde, zoals in deze OP omschreven, aan te houden, krijgen we een net overzicht van diverse combo's.
Ik ben geen über-held in OP's maken, en daarom dan ook het KISS principe en hoop dat dit topic toch een welkome aanvulling kan zijn op GoT.
http://yor.minitroopers.com