Toon posts:

Cisco ws-3750 stack 2 gateways port probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Cisco ws-3750 met hierin 2 gateways. gateway 1 is dure lijn en gateway 2 voor goedkope lijn.

Nu wil ik dat op de switch geregeld wordt dat al het verkeer via de goedkope lijn gaat bijhalve port 3389 (citrix).

Dus als een gebruiker internet op gaat dat het via de goedkope lijn gaat en de dure lijn alleen gebruikt wordt voor remote desktop port.

Kan dit met PBR?
Kan dit op port of kan dit ook op protocol?

Als ik in de toekomst vlans wil maken waarvan sommige naar elkaar toe moeten kunnen en sommige alleen maar naar gateway? kan dit ook en hoe?

Als ik informatie moet posten uit switch dan hoor ik het wel.

Dank voor de hulp alvast.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48
PBR zou zoiets perfect kunnen.

http://www.cisco.com/warp/public/732/Tech/plicy_wp.htm

Je moet wel effe checken of de 3750 geen beperkingen zou hebben of dat je een bepaalde image moet draaien om bugvrij te zijn ;-)
De 3750 is nogal een speciaal beestje ;-)

Als je meerdere VLAN's gaan aanmaken kan je uiteraard met allerlei access-lists gaan goochelen om de toegang wat te beperken tussen de VLAN's onderling etc.

[ Voor 23% gewijzigd door jvanhambelgium op 03-02-2009 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, nou heb ik dat dus even uitgezocht en snap neit precies hoe ik meot beginnen met configuren, er staat namelijk nergens wat je precies meot doen en hoe je alles netjes instelt.

Iemand een voorbeeld van hoe je dit doet?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:

Nu wil ik dat op de switch geregeld wordt dat al het verkeer via de goedkope lijn gaat bijhalve port 3389 (citrix).
ICA is geen 3389 zover ik weet...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:
Psssst, ICA gebruikt poort 1494 of 2598 (afhankelijk of session reliability aanstaat).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat weet je van Cisco om te beginnen? Heb je al console access bijvoorbeeld?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:57:
oke, nou heb ik dat dus even uitgezocht en snap neit precies hoe ik meot beginnen met configuren, er staat namelijk nergens wat je precies meot doen en hoe je alles netjes instelt.

Iemand een voorbeeld van hoe je dit doet?
Kijk eens:
http://www.cisco.com/en/U...e/swiprout.html#wp1228588

Maar de basic switch configuratie moet natuurlijk wel goed in elkaar zitten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet een en ander, wel ccna.

Probleem wat ik vaak hem met cisco is dat basis wel weet en wat te gebruiken maar dan neit verder kom door te weinig kennis.

De switch en routers draaien nu, 6 vlan's die onderling (nog)mogen communiceren, moet bij de meeste ook zo blijven.
Kan dus nu via de ene router(ip dhcp) en de andere router door hard een gateway in the stellen.

Ik denk dat je pbr moet laten controleren op port 3389 en ica poorten, als er dan z'n connectie komt gaat ie naar router A en de rest naar router B.

hoe stel je dit in? ik ben aan zoeken en lezen dus kom wel iets verder maar een voorbeeld zou makkelijk zijn.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
interface VLAN100
ip policy route-map forced_path
!
route-map forced_path permit 10
match ip address ica
set ip next-hop ip_high_speed_link
!
ip access-list extended ica
permit tcp any any eq 3389
permit tcp any any eq ica
!
end

Ik weet niet of het SDM template wat je draait wel PBR ondersteunt.
Dat moet je even bekijken met show sdm prefer.
Pagina: 1