Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Hier even snel een vraagje,

Ik heb mijn computer zojuist open gemaakt om daar een nieuwe 2e hdd in te doen.
Echter nadat ik deze had aangesloten wilde mijn pc niet meer opstarten. Ik die schijf er weer uithalen alleen weigert mijn Computer nogsteeds dienst! Heb verser niks verandert en het powerledje op mijn mobo brand ook gewoon, ook de schakeling bypassen door een schroeven draaier ipv het aan knopje werkt niet. Normaal zou ik nog verder zoeken voor het maken van een topic alleen heb ik nu alleen nog maar mijn iPod om te internetten en dat gaat niet zo relax. Kan iemand mij even snel helpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor. Je zult moeten gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• darkpluisje
Ja maar heb ook bijna alles al gedaan, gisteren deed hij ht nog gewoon zonder enig probleem en er is verder niks verandert. Vind het wel erg simpel om me meteen door te verwijzen, het uitgebreid internetten naar oplossingen is voor mij nubgewoon heel lastig en daarom deed ik een beroep op de wat aardige mensen hier om mij even te helpen

Het is gewoon of hij helemaal nergens meer op reageert, maar het mobo ledje brand wel dus hij zou gewoon stroom moeten hebben, maar defans draaien niet eens. Het kan ook de aansluiting van de powerknop niet zijn want met een schroevendraaier krijg ik hem ook niet gestart

[ Voor 29% gewijzigd door darkpluisje op 03-02-2009 15:44 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

darkpluisje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:24:
Vind het wel erg simpel om me meteen door te verwijzen
Verwacht je een magische oplossing? Je vertelt niets over je computer, alleen dat het niet lukt, en je hebt nog bijna niets uitgetest. Ga gestructureerd aan het werk, haal alle harde schijven eruit, half geheugen etc.
...om mij even te helpen..
"even" helpen gaat niet, dan moet je naar een computerwinkel gaan. Of denk je dat een kusje op de computer voldoende is? Ga gewoon testen aan de hand van de troubleshooter.

Dat je niet goed kunt internetten is lastig, maar dan ga je toch even naar familie, vrienden of kennissen toe? Alleen jij kunt het probleem oplossen, maar er is geen toverstaf :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• darkpluisje
Nee maar heb de troubleshooter al gehad. Nadeel is dat die voornamelijk gaat over foutmeldingen en niet over als hij het helemaal niet doet. Als mijn mobo ledje niet brandde dan had ik gedacht dat die of de voeding stuk zouden zijn maar dat is niet zo, hij krijgt gewoon stroom. Het probleem zit ook niet in het schakel mechanisme want dat heb ik ook getest. Alles stuk voor stuk loskoppelen lijkt me we wat veel maar heb al het externe er af geplukt, toen nog niks. Het lijkt me sterk dat het aan een geheugen chip ligt want daar ben ik niet eens bij geweest en dat gaat niet in 1 nacht stuk lijkt me, daarbij zou je speaker dan foutmeldingen moeten geven denk ik, maar zelfs dat doet hij niet.

Verwijderd

darkpluisje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:12:
Nee maar heb de troubleshooter al gehad. Nadeel is dat die voornamelijk gaat over foutmeldingen en niet over als hij het helemaal niet doet. Als mijn mobo ledje niet brandde dan had ik gedacht dat die of de voeding stuk zouden zijn maar dat is niet zo, hij krijgt gewoon stroom. Het probleem zit ook niet in het schakel mechanisme want dat heb ik ook getest. Alles stuk voor stuk loskoppelen lijkt me we wat veel maar heb al het externe er af geplukt, toen nog niks. Het lijkt me sterk dat het aan een geheugen chip ligt want daar ben ik niet eens bij geweest en dat gaat niet in 1 nacht stuk lijkt me, daarbij zou je speaker dan foutmeldingen moeten geven denk ik, maar zelfs dat doet hij niet.
Afgezien van je eigenwijsheid, klopt je gedachte niet. Bij inbouwen van een harde schijf kan er door statische elektriciteit een onderdeel stuk gegaan zijn. Dus loop die troubleshooter door.

• darkpluisje
Ja maar zou dan toch een foutmelsing van het speakertje moeten krijgen? Heb inmiddels wel alles losgehad en ook beide geheugen reepjes los getest maar nog steeds geenreactie, iemand nog een idee?:p

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Hoeft niet, als het speakertje kort gesloten is (bijvoorbeeld) kan je daar ook geen reactie van krijgen. O-)

• darkpluisje
Nee oke maar laten we en beetje goede hoop houden. Het enige wat het nog zou kunnen zijn dat ik nog niet getest heb is de cpu. (of zouden de fans dan we aan gaan) want het mobo lampje brand wat iig wijst dat daar stroom door gaat (en dan even aannemend dat hij het doet dus) en dat betekend dat de voeding ook gewoon werkt. De videokaart zou er iig voor zorgen dat de fans aan gaan voordat die dwars zou liggen maar dat gebeurt ook niet. Cpu gaat alleen niet zo snel stuk maar heb hier ook geen vervaging om te kijken of dat de dode is. Had laatst wel af en toe dat ik een schok kreeg van de Computer als ik hem aanzette en dan kreeg ik altijd de melding new cpu installed, maar ik kon dan altijd gewoon verder in het opstarten en in windows werd hij dan wel weer als de juiste cpu herkent, maar is dat miss een oorzaak of klopt mijn redenatie niet?

Verwijderd

darkpluisje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:30:
Ja maar zou dan toch een foutmelsing van het speakertje moeten krijgen? Heb inmiddels wel alles losgehad en ook beide geheugen reepjes los getest maar nog steeds geenreactie, iemand nog een idee?:p
Of als je moederbord naar de klote is zal je ook niets horen.

• darkpluisje
Nee maar brand het powerledje dan wel? Het gaat om
Een p5b he (tis de Computer uit mijn sig) die heeft 1 groen powerledje vlak boven de aansluiting van je aanknop ed. Als het mobo gefrituurd is dan doet die het ook niet meer lijkt me? Doen je fans het wel als je cpu dood is?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij denk je echt te simpel. Ooit wel eens gekeken hoeveel onderdelen en hoeveel baantjes er op zo'n moederbord zitten? Denk je echt dat die allemaal in serie met dat ledje staan? :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nu eens stopt met redeneren en begint met gestructureerd testen? Haal zoveel mogelijk componenten weg, en ga stap voor stap de verschillende componenten testen. Meten is weten, gissen is missen :) .

• darkpluisje
@sjaak: ja ik ben niet achterlijk, maar neem aan dat ze zorgen dat zo'n ledje zover mogelijk aan het einde van de hele keten zit, dat het dus zoveel mogelijk chekt
@gambieter: zoals je kan lezen heb ik al zoveel mogelijk getest
, ik kan echter niet zomaar een 2e cpu toveren dus kan ik het verschil tussen de cpu en mobo niet testen voor fouten, van de rest weet ik wel zeker dat ze gewoon goed werken. En omdat ik dus niet die 2e cpu heb prpbeer ik nu met logisch denken het probleem zoveel mogelijk te zoeken door te kijken naar dingen als ledjes en fans die van bepaalde werkende componenten uitgaan voor ze het doen. Dat is de grootste reden dat ik dit topic heb geopend, zodat mensen mij kunnen wijzen op dingen dienik over het hoofd zie, want de troubleshooter doorwerken kan iedereen hier wel en heb ik zelf vaak zat bij andere Computers moeten doen

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-01 16:02
Mocht het uiteindelijk toch niet werken, ga dan gewoon even langs de lokale computerboer, zij kunnen vaak veel meer testen dan jou. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 20:56

wowi

Tja ook als het lampje brand op je moederbord kan die gewoon stuk zijn hoor,
heb ik pas ook nog gehad lampje brand gewoon op het moederbord, maar voor de rest was het bord dood.
Er was een mosfet doorgebrand, in mijn geval toen.

En alles losgekoppeld niks ging aan verder.
Dus het kan gewoon dat je lampje wel brand. Terwijl je moederbord toch stuk is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Ook al heb je getest, geef dan wel aan wat je exact hebt gedaan, wat het resultaat was etc etc. Hier kunnen we echt niks mee. We hebben bijvoorbeeld de specificaties van je PC niet eens... Dus wees compleet, wees duidelijk. Wij hebben geen glazenbol om je zo te helpen. Als je je probleem opgelost wilt hebben zul je toch echt zelf aan de bak moeten!

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel, namelijk Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.