Port openzetten voor uTorrent

Pagina: 1
Acties:

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Dag Tweakers,

sinds kort heb ik internet van Tele2 (20mb) en ben ik overgestapt op draadloos internet in plaats van bekabeld.

In uTorrent kreeg ik de melding dat de port (50000) niet open stond en na een guide gelezen te hebben op http://portforward.com/ heb ik een port succesvol open weten te zetten in de modem en uTorrent gaf ook aan dat deze open stond. Maar, omdat ik de draadloze verbinding te slecht vind heb ik er toch maar weer een kabel tussen de Tele2 modem en mijn PC gehangen. Echter, nu zegt uTorrent dat de port niet meer open staat. Dat terwijl als ik draadloos verbinding maak de port wel weer open staat.

Wat moet ik doen om ook bekabeld de port open te hebben staan?

Bij voorbaat dank,

Peter

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt de poort doorgestuurd naar het interne ip-adres waar je toen op zat met draadloze verbinding.

Nu je via een draadje internet heb je een ander intern ip-adres waar de poort niet meer op doorgestuurd staat.

Kortom, je moet nog een keer in je modem kijken en aanpassen ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

Kettrick

Rantmeister!

Je wireless en wired verbinding krijgen vermoedelijk verschillende IP's ( zeker als je ze tegelijk aan hebt staan ;) ). Daardoor werken je portforwards niet meer.

Je kan proberen om met UPNP de poorten door utorrent open te laten zetten, dan gaat het ( als het goed is ) altijd naar het juiste IP. Het is echter de vraag of je modem dat snapt.

• D34F
Motrax schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:02:
Je hebt de poort doorgestuurd naar het interne ip-adres waar je toen op zat met draadloze verbinding.

Nu je via een draadje internet heb je een ander intern ip-adres waar de poort niet meer op doorgestuurd staat.

Kortom, je moet nog een keer in je modem kijken en aanpassen ;)
Hmm, ik heb geprobeerd het opnieuw te doen maar de port blijft dicht. Zie ook de screeny:

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3954/utorrentin1.png

Die eerste uTorrent werkt voor de draadloze verbinding. De tweede heb ik het ip van ipconfig ingevoerd en de derde wat m'n echte ip is.
RoeLz schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:03:
Je wireless en wired verbinding krijgen vermoedelijk verschillende IP's ( zeker als je ze tegelijk aan hebt staan ;) ). Daardoor werken je portforwards niet meer.

Je kan proberen om met UPNP de poorten door utorrent open te laten zetten, dan gaat het ( als het goed is ) altijd naar het juiste IP. Het is echter de vraag of je modem dat snapt.
UPNP stond al open :/

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-12 10:33

EnnaN

Toys in the attic

hmm, als er nu een pakketje binnenkomt op die poort, wat gaat er dan gebeuren? Ik weet niet of het mogelijk is om meerdere forwards van dezelfde poort te doen, maar ik gok van niet -> anders zou je dat dan moeten broadcasten oid?

Je stuurt nu dus poort 5k door naar .6, .7 EN naar je externe(???) ip.

Ik zou gewoon 1 forward doen. en dan naar het interne ip-adres van je computer. de goede dus.

sig

• D34F
EnnaN schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:24:
hmm, als er nu een pakketje binnenkomt op die poort, wat gaat er dan gebeuren? Ik weet niet of het mogelijk is om meerdere forwards van dezelfde poort te doen, maar ik gok van niet -> anders zou je dat dan moeten broadcasten oid?

Je stuurt nu dus poort 5k door naar .6, .7 EN naar je externe(???) ip.

Ik zou gewoon 1 forward doen. en dan naar het interne ip-adres van je computer. de goede dus.
Bingo, werkt meteen :) Ik dacht dat je wel meerdere mocht hebben, niet dus ;) Hartstikke bedankt!
Pagina: 1