Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Activatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hier het verhaal. Ik heb een gloednieuwe laptop van MSI gekocht, echt een mooi ding. Tijdens een spyware scan is er iets beschadigd geraakt in Windows. Ik had er toch verder niets op staan dus ik dacht, ik formateer de boel gewoon.

Eerst heb ik met een keyfinder de productcode uit het register gevist omdat de code op de stickers die op laptops zitten soms niet werkt.

Ik had geen zin in recovery programma's dus ik heb mijn Vista OEM dvd van mijn desktop gebruikt. Allebei de Home Premium versies x86. Alles geformateerd en mooie partities gemaakt.

Bij productcode heb ik eerst degene geprobeerd die onderaan de laptop stond. Werkte nie "de productcode is geen geldige productcode voor Windows Vista". Okee, geen probleem, dan maar code die ik met de keyfinder had gevonden. Hoera, het werkt! Echter, een paar weken later nu, krijg ik de melding dat de code niet in de haak is. Ik krijg Windows op geen enkele manier geactiveerd. Elke keer krijg ik deze error:

"0xC004F063. The software licensing service reported that the computer BIOS is missing a required license.""

Ik word er helemaal gek van

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
De code van je vista die je met je keyfinder hebt gevonden werkt ook niet voor activatie, je moet die van de stikker gebruiken..

De code die in de pre-install staat toen je hem kocht wordt door de fabrikant gebruikt en werkt niet voor herinstallaties.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:22:
De code van je vista die je met je keyfinder hebt gevonden werkt ook niet voor activatie, je moet die van de stikker gebruiken..

De code die in de pre-install staat toen je hem kocht wordt door de fabrikant gebruikt en werkt niet voor herinstallaties.
Dus...? Met andere woorden I'm fucked?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Gewoon Microsoft even bellen :)

Is gratis

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:16:
Gewoon Microsoft even bellen :)

Is gratis
Al geprobeerd. Die helpen me niet en verwijzen me door naar MSI. Die zeggen het enige wat we kunnen doen is nieuwe recovery cd's opsturen. Maar ja, dan moet ik de boel weer formatteren en alles weer installeren. Heb ik ook niet zo'n zin in.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:25:
[...]

Al geprobeerd. Die helpen me niet en verwijzen me door naar MSI. Die zeggen het enige wat we kunnen doen is nieuwe recovery cd's opsturen. Maar ja, dan moet ik de boel weer formatteren en alles weer installeren. Heb ik ook niet zo'n zin in.
Gewoon de key onderaan de laptop gebruiken, en MS bellen op de speciale activatielijn.
Kies voor 'Telefonische Activatie'.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Niet zo lastig :), download het volgende rar bestand, en pak het uit in c:\
http://www.xrm-ms.net/filesets/F10F096A.rar

Ga daarna naar cmd (uitvoeren als administrator) en typ het volgende in:

slmgr.vbs -ilc c:\MSI.xrm-ms

Je hebt nu succesvol het MSI certificaat geinstalleerd, waardoor je installatie gelijk "geactiveerd" is.

Dit certificaat is nodig omdat verschillende fabrikanten (waaronder MSI) een techniek gebruiken waar er in het bios een zogenaamd "SLP 2.0" module zit.
Als dit het geval is wordt er een certificaat van de bij behorende fabrikant geinstalleerd (wat dus bij jou ook standaard gebeurd als je de cd's gebruikt) dit icm met de juiste key activeerd als het ware je Vista installatie, waardoor er geen online activatie nodig is.

Aangezien je een standaard vista DVD hebt waarbij dit certificaat dus niet standaard wordt geinstalleerd, moet je deze handmatig installeren, het certificaat is eveneens van een recovery cd/partitie af te halen. (Als je hier beschikking over hebt is dat wel meer aan te raden dan de gene die ik heb gepost, aangezien deze niet geverifieerd is door iemand.)

Ik hoop dat ik je hiermee vooruit heb geholpen, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust :).

http://specs.tweak.to/15535

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:30
Je kunt in Vista gewoon je product code wijzigen.
Deze verander je dus in de code die onderop je laptop staat en dan kun je rustig activeren.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:53:
Ik had geen zin in recovery programma's dus ik heb mijn Vista OEM dvd van mijn desktop gebruikt.

"0xC004F063. The software licensing service reported that the computer BIOS is missing a required license."
Hierin zit het probleem. De Vista die bij je laptop werd geleverd is verbonden aan de BIOS in je systeem. Er zijn generic OEM schijven die op de meeste hardware gewoon werkt, maar jij hebt dus een BIOS met een SLP String, ofwel "System Locked Preinstallation".

Je kunt daarmee dus niet met een OEM versie van een andere PC installeren. Je kunt ALLEEN de OEM versie die bij de laptop geleverd is gebruiken (dwz de key op de sticker van je laptop), OF het geld spenderen voor een RETAIL versie, die wel altijd werkt.

Je kunt verder ook bellen voor Activatie, het is tegenwoordig een compleet geautomatiseerd systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 03-02-2009 19:40 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
maartena schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:38:
[...]

Hierin zit het probleem. De Vista die bij je laptop werd geleverd is verbonden aan de BIOS in je systeem. Er zijn generic OEM schijven die op de meeste hardware gewoon werkt, maar jij hebt dus een BIOS met een SLP String, ofwel "System Locked Preinstallation".

Je kunt daarmee dus niet met een OEM versie van een andere PC installeren. Je kunt ALLEEN de OEM versie die bij de laptop geleverd is gebruiken (dwz de key op de sticker van je laptop), OF het geld spenderen voor een RETAIL versie, die wel altijd werkt.

Je kunt verder ook bellen voor Activatie, het is tegenwoordig een compleet geautomatiseerd systeem.
Dat klopt niet helemaal. Het enigste wat SLP doet is de activatie procedure van Windows uitstellen, het blokkeert absoluut niet OEM cd's van andere fabrikanten. Zogauw een OEM cd van bijvoorbeeld HP op een ander systeem wordt geinstalleerd en dus niet de HP SLP string in de bios vindt valt deze terug op de normale Windows activatie procedure, en is dus gewoon te activeren door de standaard HP SLP key te wijzigen naar die van de sticker. Wat wel regelmatig voorkomt is dat door de fabrikant gemaakte Recovery-CD's de bios checken op de o.a. SLP string en zo niet uit te voeren zijn op andere pc's.

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:53:
Niet zo lastig :), download het volgende rar bestand, en pak het uit in c:\
http://www.xrm-ms.net/filesets/F10F096A.rar

Ga daarna naar cmd (uitvoeren als administrator) en typ het volgende in:

slmgr.vbs -ilc c:\MSI.xrm-ms

Je hebt nu succesvol het MSI certificaat geinstalleerd, waardoor je installatie gelijk "geactiveerd" is.

Dit certificaat is nodig omdat verschillende fabrikanten (waaronder MSI) een techniek gebruiken waar er in het bios een zogenaamd "SLP 2.0" module zit.
Als dit het geval is wordt er een certificaat van de bij behorende fabrikant geinstalleerd (wat dus bij jou ook standaard gebeurd als je de cd's gebruikt) dit icm met de juiste key activeerd als het ware je Vista installatie, waardoor er geen online activatie nodig is.

Aangezien je een standaard vista DVD hebt waarbij dit certificaat dus niet standaard wordt geinstalleerd, moet je deze handmatig installeren, het certificaat is eveneens van een recovery cd/partitie af te halen. (Als je hier beschikking over hebt is dat wel meer aan te raden dan de gene die ik heb gepost, aangezien deze niet geverifieerd is door iemand.)

Ik hoop dat ik je hiermee vooruit heb geholpen, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust :).
Yes! Gelukt. Hartstikke bedankt man!

• tjtristan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:01:
[...]

Yes! Gelukt. Hartstikke bedankt man!
Mooi dat het gelukt is.
Eigenlijk moet dit in een sticky komen te staan oid, aangezien er altijd maar vragen zijn over OEM versies van vista, en de een moet dus op deze manier geactiveerd worden en de ander gewoon normaal via internet.
Het is namelijk bij een groot deel van de mensen nog erg onduidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 01:41:
[...]

Mooi dat het gelukt is.
Eigenlijk moet dit in een sticky komen te staan oid, aangezien er altijd maar vragen zijn over OEM versies van vista, en de een moet dus op deze manier geactiveerd worden en de ander gewoon normaal via internet.
Het is namelijk bij een groot deel van de mensen nog erg onduidelijk.
Het rare is, dat dit niet het probleem was met een laptop van HP waar Vista home premium op stond. Ook gewoon mijn eigen OEM disk gebruikt en de code van de sticker onderaan de laptop gebruikt. Draait nog steeds als een zonnetje.

Staan er trouwens op die website ook van die bestandjes voor andere laptop merken?

• tjtristan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:03:
[...]

Het rare is, dat dit niet het probleem was met een laptop van HP waar Vista home premium op stond. Ook gewoon mijn eigen OEM disk gebruikt en de code van de sticker onderaan de laptop gebruikt. Draait nog steeds als een zonnetje.

Staan er trouwens op die website ook van die bestandjes voor andere laptop merken?
Dan zal dat wel een ander soort OEM licentie zijn die wel een unieke code heeft, en dus gewoon via internet te activeren is.
Op die site staan inderdaad certificaten voor meerdere merken laptops.

Wat ik persoonlijk altijd doe is het certificaat gewoon van de recovery partitie/cd af te halen en dan een clean install te doen, zo krijg ik tenminste altijd een 100% clean install zonder al die rotzooi die je er normaal bij krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:38:
[...]

Dan zal dat wel een ander soort OEM licentie zijn die wel een unieke code heeft, en dus gewoon via internet te activeren is.
Op die site staan inderdaad certificaten voor meerdere merken laptops.

Wat ik persoonlijk altijd doe is het certificaat gewoon van de recovery partitie/cd af te halen en dan een clean install te doen, zo krijg ik tenminste altijd een 100% clean install zonder al die rotzooi die je er normaal bij krijgt.
Waar staat dat bestandje ergens?
Pagina: 1