Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tony99982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2022
Goeiedag,

Ik weet niet of ik hier in het goeie topic zit maar ja.

Ik heb sinds een paar dagen heel erg veel last van traag internet, de pagina's laden heel traag en onderaan komt steeds te staan "wachten op...."
Ik heb de router al losgekoppeld maar dan blijft het probleem bestaan.

Het rare is dat ie het alleen bij internetbrowsers heeft zowel firefox als IE, want als ik via newsleecher ga downloaden gaat alles normaal.

Verschillende virusscanners, trojan removers, ad waware progjes erop losgelaten, zonder resultaat.
Ik weet echt niet meer wat ik kan doen.
Weet iemand misschien raad of heeft iemand een oplossing?

intel pentium 4 521, 2800 Mhz (14x200)
geheugen 3072mb ddr2

Alvast dank.

[ Voor 17% gewijzigd door tony99982 op 03-02-2009 14:37 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

- Router bekeken en intrain-snelheid wel goed?
- ISP al gebeld om te vragen of ze rare dingen zien?
- Geldt het voor alle pagina's of bepaalde sites?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?

Welkom op GoT maar zou je toch willen kijken of je wat meer zelf wil proberen en dat ook posten hier (wat je hebt gedaan, wat de resultaten zijn etc); je vraagstelling is nu ongeveer overgeleverd aan een glazen bol en die is vaak niet betrouwbaar qua antwoord. ;)

PS: Registratievoorwaarden / korte FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 03-02-2009 14:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tony99982
geld voor alle sites
ik heb provider gebeld om te kijken of verbinding goed is, daar was niks mee aan de hand
Ik heb de router er tussenuit gehaald om te kijken of het daar aan lag, maar het probleem bleef hetzelfde.
Trojan remover, ad aware, eset nod, spy bot, alles laten scannen, kwamen wel wat threads uit, heb ik weggehaald, maar nog steeds traag internet.
Heb een laptop aan dezelfde router zitten, die heeft geen probleem.

Wat is intrain snelheid?

• MAX3400

MAX3400

tony99982 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:42:
Heb een laptop aan dezelfde router zitten, die heeft geen probleem.
Probleem is dus meer jouw laptop dan het hele netwerk thuis en je internetverbinding.

Dus, basisstappen troubleshooten Windows XP en netwerkverbinding maar eens Googlen en daarmee aan de gang gaan? Of nog verder beperken omdat het alleen bij bepaalde programma's is. Oftewel; alles wijst naar iets "rot" op jouw laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 03-02-2009 14:46 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Booten van een (linux) live cd en vanaf die browsen maakt in ieder geval duidelijk of het hardware of software is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tony99982
nee, het is juist niet mn laptop, het is mn desktop pc, als ik mn laptop aansluit op dezelfde router gaat internet als een speer.
als ik daarna mn pc weer aansluit is ie weer zo traag als een slak, ik weet dus echt niet wat te doen, er frustrerend.

• tony99982
leuk_he schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:48:
Booten van een (linux) live cd en vanaf die browsen maakt in ieder geval duidelijk of het hardware of software is.
Ok , en waar haal een linux live cd vandaan?

• MAX3400

MAX3400

Sorry als ik wat ruw overkom maar de info die je in elk antwoord geeft, had je in je startpost moeten zetten bij het starten van het topic. Verder hebben we nu ongeveer genoeg info om te constateren dat je PC alleen met bepaalde programma's langzaam internet-verkeer krijgt/heeft.

Zonder verder te weten wat je allemaal hebt draaien, wat je per programma hebt gecontroleerd, firewalls etc. etc. etc., kunnen we je echt niet helpen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tony99982 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:50:
[...]

Ok , en waar haal een linux live cd vandaan?
Google naar linux live cd ... komop. vooruit dan maar: <+:)

http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

helemaal gratis (op het cdtje na waarop je hem brand na uiteraard)

Als dat werkt dan is de opmerking max3400 weer geldig. Dan download je hijackthis (iets hoger kennis nivo vereist) of wat meer virusscanners(zullen ongetwijfeld in de faq staan)

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 03-02-2009 14:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• MAX3400

MAX3400

leuk_he schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:48:
Wazige opmerkinge van je... ;) Hij zegt dat Newsleecher wel snel werkt maar IE bijvoorbeeld niet.

• tony99982
ik heb eset NOD als antivirus, en ik heb de hele computer al gescand met dit programma, ook met trojan remover de hele computer gescand.
Ik heb niet zo heel veel verstand van computers dus ik weet niet goed wat je bedoeld met wat ik allemaal heb draaien.
als ik de computer opstart draait er niks, alleen firefox

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:56:
[...]

Wazige opmerkinge van je... ;) Hij zegt dat Newsleecher wel snel werkt maar IE bijvoorbeeld niet.
MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:56:
[...]

Heb jij een link naar een goede guide wat hij allemaal kan controleren?

(PS, de ANTI-virus kan ook de oorzaak van de vertraging zijn he?)

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 03-02-2009 14:59 ]

• MAX3400

MAX3400

Guide is een groot woord maar deze link levert al voldoende (simpele) sites en stappen op.

• tony99982
leuk_he schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:55:
[...]

Google naar linux live cd ... komop. vooruit dan maar: <+:)

http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

helemaal gratis (op het cdtje na waarop je hem brand na uiteraard)

Als dat werkt dan is de opmerking max3400 weer geldig. Dan download je hijackthis (iets hoger kennis nivo vereist) of wat meer virusscanners(zullen ongetwijfeld in de faq staan)
Ok bedankt voor de tip, kan ik die linux cd dus gewoon op mijn windows pc draaien

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:01:
Guide is een groot woord maar deze link levert al voldoende (simpele) sites en stappen op.
bij de eerste 10 resulaten zie ik daar maar 1 relevante site

http://antivirus.about.com/od/windowsbasics/tp/ieslow.htm

2 sites met links waar je NIET op moet klikken.
en 7 sites met zinloze topics....

betere zoekewoorden zouden beter helpen? ;)

En aangezien hij aangeeft dat firefox ook traag is....

http://www.google.be/sear...fast%22&btnG=Search&meta=

http://www.experts-exchan...king/Misc/Q_22054070.html
It turned out to be McAfee - specifically it's anti phishing component.
I don't really understand why that only caused a problem on his network - but as he has IE7 which has it's own anti-phishing filter built in N.B. It wasn't a conflict between the two anti-phishing filters because switching it off in IE7 & on in McAfee still left the browser running very very slowly.

• MAX3400

MAX3400

leuk_he schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:
[...]

bij de eerste 10 resulaten zie ik daar maar 1 relevante site
Denk dat we er samen wel vanuit kunnen gaan wat de denk- en werkwijze is om een dergelijk probleem aan te vliegen, toch?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:23:
[...]

Denk dat we er samen wel vanuit kunnen gaan wat de denk- en werkwijze is om een dergelijk probleem aan te vliegen, toch?
Mijn voorkeur gaat uit naar een wedstrijd tussen ons 2 wie het beste kan googlen, ipv de topic starteer erop te wijzen dat hij dat zelf had kunnen doen. (wat hij dus niet kan aangezien hij niet weet waarop hij moet zoeken )

• MAX3400

MAX3400

leuk_he schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:24:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar een wedstrijd tussen ons 2 wie het beste kan googlen, ipv de topic starteer erop te wijzen dat hij dat zelf had kunnen doen. (wat hij dus niet kan aangezien hij niet weet waarop hij moet zoeken )
Eens.

Probleem is wel dat ik een aanzienlijke berg info mis. Bijvoorbeeld standaard-meuk zoals mogelijke firewalls, virusscanners, Windows Defender etc. etc. Daarnaast zou ik, maar dat is meteen een stuk technischer, kijken met WireShark of iets dergelijks waar pakketje heen moeten en of er antwoord komt.

Verder mis ik (bijvoorbeeld) ook of er getest is om de betreffende browsers in Safe Mode op te starten en te kijken of dat wel werkt. Desnoods met een nieuwe user (XP Pro???) om uit te sluiten dat het in het profiel zit, al dan niet met bepaalde ActiveX-meuk.

Wie zegt bijvoorbeeld dat er niet iemand die router heeft gekaapt en over poort 80 bijvoorbeeld iets anders draait of mogelijk (geen idee welke router er staat) het bedrade MAC-address heeft gelimiteerd op bepaalde protocollen.

Het probleem is meer dat 1 of 2 trage programma's op een machine moeilijker te troubleshooten zijn dan een volledig trage machine. En eerlijk gezegd pas ik er een beetje voor om het handje uit te steken en op de langere termijn er een slowchat van te maken met elke vraag van de topicstarter.

Googlen op geen info levert alsnog geen info.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Draai je toevallig een firewall op je computer zo ja welke?,
en als je probeert ie te starten zonder addons heb je dan precies het zelfde?
zit je op een bekabelde verbinding of draadloos?
meschien een brak draadje :)
probeer ook is voor de lol met google chrome of je hetzelfde resultaat boekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Baazie op 03-02-2009 15:39 ]

• tony99982
MAX3400 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:29:
[...]

Eens.

Probleem is wel dat ik een aanzienlijke berg info mis. Bijvoorbeeld standaard-meuk zoals mogelijke firewalls, virusscanners, Windows Defender etc. etc. Daarnaast zou ik, maar dat is meteen een stuk technischer, kijken met WireShark of iets dergelijks waar pakketje heen moeten en of er antwoord komt.

Verder mis ik (bijvoorbeeld) ook of er getest is om de betreffende browsers in Safe Mode op te starten en te kijken of dat wel werkt. Desnoods met een nieuwe user (XP Pro???) om uit te sluiten dat het in het profiel zit, al dan niet met bepaalde ActiveX-meuk.

Wie zegt bijvoorbeeld dat er niet iemand die router heeft gekaapt en over poort 80 bijvoorbeeld iets anders draait of mogelijk (geen idee welke router er staat) het bedrade MAC-address heeft gelimiteerd op bepaalde protocollen.

Het probleem is meer dat 1 of 2 trage programma's op een machine moeilijker te troubleshooten zijn dan een volledig trage machine. En eerlijk gezegd pas ik er een beetje voor om het handje uit te steken en op de langere termijn er een slowchat van te maken met elke vraag van de topicstarter.

Googlen op geen info levert alsnog geen info.
Het probleem zit niet in de router, die had ik er al tussenuit gehaald en het probleem bleef bestaan.
Verder is mijn technische kennis van dit soort problemen erg gering anders had ik het zelf wel op kunnen lossen.
En ik weet dus ook niet wat voor info iemand nodig heeft om uberhaubt het probleem te kunnen vaststellen.
Wat ik gegeven heb is de wat voor pc het is en wat voor systeem erop zit, en waar ik mee gescand heb.
Hier valt ook windows defender onder.
Ik heb gewoon de standaard windows firewall en die heb ik aan en uit gezet, met hetzelfde resultaat.
Safe mode heb ik net geprobeerd en dat heeft ook geen resultaat.

• tony99982
Baazie schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:37:
Draai je toevallig een firewall op je computer zo ja welke?,
en als je probeert ie te starten zonder addons heb je dan precies het zelfde?
zit je op een bekabelde verbinding of draadloos?
meschien een brak draadje :)
probeer ook is voor de lol met google chrome of je hetzelfde resultaat boekt.
Gewoon standaard firewall
Ik zit bekabeld maar als ik mn laptop aan die kabel hang heb ik geen probleem, dus het zit echt in de pc.
Ik zal google chrome 's proberen, maar ik heb het al als ik nu.nl intik, duurt het 2 a 3 minuten voor ie geladen is....

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik weet dat het niet een gerichte oplossing is, maar ik zou in dit geval de kortste klap nemen. Namelijk Windows opnieuw installeren (HDD wissen, niet herstellen).

Dan weet je zeker dat je helemaal schoon bent en dat het niet meer een instelling/virus of iets dergelijks is.
Dat heb je in een uurtje klaar. Dat is sneller dan hier nog door proberen te raden "wat het wel eens zou kunnen zijn". Aangezien je nu al bijna 1,5 uur bezig bent...

[ Voor 5% gewijzigd door Saeverix op 03-02-2009 15:56 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• tony99982
Saeverix schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:55:
Ik weet dat het niet een gerichte oplossing is, maar ik zou in dit geval de kortste klap nemen. Namelijk Windows opnieuw installeren (HDD wissen, niet herstellen).

Dan weet je zeker dat je helemaal schoon bent en dat het niet meer een instelling/virus of iets dergelijks is.
Dat heb je in een uurtje klaar. Dat is sneller dan hier nog door proberen te raden "wat het wel eens zou kunnen zijn". Aangezien je nu al bijna 1,5 uur bezig bent...
Het is inmiddels opgelost dmv Hijackthis.....een geweldig programma.
Toch nog dank voor jullie aandacht en reacties.
Pagina: 1