• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 18:01
Mijn overigens trouwens feilloze asus p6t heeft een probleempje - de onboard audio (soundmax/ adi 2000b) kraakt dat het een lieve lust is :( Gaat soms langere tijd goed en dan komt er opeens weer een mooi stukje distortion door de speakers. Denk zelf dat het te maken heeft met cpu- of hd-activiteit.

Iemand enig idee wat eraan te doen valt, behalve een dedicated geluidskaartje kopen? Of is het gewoon een soundmax-ding? Begreep dat dit bij de p5b ook al een puntje was...

Verwijderd

Ligt het niet aan je speakers?

Anders even een mooi geluidskaartje kopen. Want misschien ligt het niet aan het mobo zelf maar aan de omgevingsaparatuur in de kast die het signaal verstoren.

Gebruik je optic cables? Deze kunnen dat soms verminderen.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 08:37
je hebt het maar lekker met je P6 bordje :P
ik heb het nooit zo op onboard audio. Ten tijde van mn hoogtij gaming dagen was de filosofie altijd dat onboard audio enige vorm van mogelijke lag kon opleveren. Dat doet mij bedenken dat het ook andersom kan werken. Dat waren de P4 northwood dagen en had ik ook een krakende audio kaart wanneer ik onboard audio gebruikte. Je zou verwachten dat in het Nehalem tijdperk dit voorbij zou zijn, dus ik zou je niet met zekerheid kunnen zeggen dat het je onboard kaartje is, al vermoed ik het wel....

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 18:01
thanks voor je input. geloof dat ik erachter ben - mijn wireless-n netwerkkaartje veroorzaakt de storing, want als ik die uitschakel is er geen vuiltje meer aan de lucht. En of ik daar iets aan kan doen vraag ik me af...

Verwijderd

probeer usb verlengkabels te vinden en leg je wireless kaart verder weg. Of is het een interne kaart?