Watercooling set

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

• MittaBong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05-2025
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een watercooling set voor mijn systeem. De fans maken mij echter toch te veel lawaai en vandaar wil ik overstappen naar een watercooling's set. En vanwege de temperatuur.

Idle: 35-40 (fan speed 1400rpm)
Full Load: 47-52 (fan speed 2200rpm)

Ik heb al een beetje rond gekeken op bepaalde site's maar ik kwam er niet meer uit.
Er is nu wel 1 set voor am2+ de: Thermaltake BigWater 770.
Maar ik wil eigenlijk een set die ik later ook kan uitbreiden voor me GPU en Northbridge.

Aangezien ik ook niet een 2 bays wil gaan gebruiken voor me reservoir en me pomp.

De vraag is; waar kan ik een set samenstellen, op welke site, waar ook am2+ wordt ondersteund.
En wat raden jullie mij aan?

Kan je een Am2 cpu coolblok ook op een am2+ zetten ?

Systeem:
Kast: Cooler Master Cosmos S
Processor: AMD Phenom X4 9950 Black Edition
Processor koeler: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM
Geheugen: Corsair 4 GB DDR2-1066 Kit 2x2GB
Videokaart: GigaByte 9600GT Silent
Moederboard: GigaByte GA-MA770-DS3 (am2+)
Voeding: Cooler Master RealPower M620

Met vriendelijke groet

Mitchell :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

je kan beter n goede pomp, rad en goede blokjes kopen dan zo'n standaard setje. dan heb je voor dezelfde prijs n setje wat beter koelt, of voor iets meer, n setje dat heel veel beter koelt..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Ik zou even in [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes kijken. Daar kun je ook met je vragen terecht :)
Overigens kan je met een goede luchtkoeler en grote fan's eigenlijk net zo'n goed resultaat behalen als met waterkoeling. Het hele principe van waterkoeling is slechts gebaseerd op het vergroten van koeloppervlak, wat je tegenwoordig met grote koelers ook gewoon hebt. Dus als het je alleen om het geluid te doen is zijn er meerdere mogelijkheden :)

Dit topic is gesloten.