Hallo, ik ben nu druk bezig met het vinden van een leuke baan. Ik ben vorige week afgestudeerd van m'n opleiding Bedrijfskundige Informatica en heb bij een consultancybedrijf een leuke aanbieding gekregen.
Maar ik zit met een ding uit de voorwaarden over overwerken:
Ze verwachten dat ik soms zal moeten overwerken (goed dat is niet raar voor consultants en vind ik niet erg). Maar ze geven aan dat overuren alleen als overwerk wordt beschouwd wanneer het van te voren is gepland en goedgekeurd. Wanneer je dus bij een klant zit en je moet onverhoopt een paar uur per week overwerken, doe je dit voor je 'lol'.
Verder wordt reistijd niet vergoed?
Ik heb 0,0 werkervaring op dit gebied. Ik ken ook niemand persoonlijk die in de consultancy werkt.. Dus ik weet niet wat nu redelijk en normaal is...
dTwee vragen:
- Is het normaal dat je als consultant de reistijd niet vergoed krijgt als werkuren?
- Is het normaal dat je niet geplande overuren gratis moet doen?
Mijn dank is groot
Maar ik zit met een ding uit de voorwaarden over overwerken:
Ze verwachten dat ik soms zal moeten overwerken (goed dat is niet raar voor consultants en vind ik niet erg). Maar ze geven aan dat overuren alleen als overwerk wordt beschouwd wanneer het van te voren is gepland en goedgekeurd. Wanneer je dus bij een klant zit en je moet onverhoopt een paar uur per week overwerken, doe je dit voor je 'lol'.
Verder wordt reistijd niet vergoed?
Ik heb 0,0 werkervaring op dit gebied. Ik ken ook niemand persoonlijk die in de consultancy werkt.. Dus ik weet niet wat nu redelijk en normaal is...
dTwee vragen:
- Is het normaal dat je als consultant de reistijd niet vergoed krijgt als werkuren?
- Is het normaal dat je niet geplande overuren gratis moet doen?
Mijn dank is groot