CSV importeren in AdressBook

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik ben bezig met een contact list in mijn adressbook.app te importeren.

Ik ben nu zo ver dat de importfunctie de lijst wilt accepteren, echter bij klikken op OK gebeurd er niets. Ga ik naar de eert volgende kaart. Dan gaat het programma wel laden (cirkeltje). maar er gebeurt verder niets.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/edejeu/100041/Picture-5/web.jpg

Na controle en nog eens een controle zie ik niet direct dat ik wat fout heb gedaan.. Ook op internet vind ik nou niet echt veel... (misschien zoek ik niet goed;))

[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 03-02-2009 13:05 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie een CSV met 1 record en je vinkt in je import aan "ignore first card"....?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat ik altijd doe is een voorbeeld contactpersoon maken in Outlook zoals ik de informatie wil en exporteer die naar een csv bestand.

Vervolgens edit ik het gegenereerde csv bestand met de contactpersonen die ik in Outlook wil. Klaar is /me Motrax :+

@ hier boven: ignore first card is voor de header ;) In de csv staan twee records.

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 03-02-2009 13:11 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Motrax schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:10:@ hier boven: ignore first card is voor de header ;) In de csv staan twee records.
My bad dan want ik ga ervanuit dat First Card overeenkomt met het eerste record. En sec gezien zijn de kolom-titels niet het eerste record in een CSV... Maar ja, je zal wel gelijk hebben... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
Hellaas AdressBook.app heeft alleen een Export functie naar een Vcard en AdressBook archive. Deze Exports lijken helemaal niet op een CSV bestand ;)

Ik moet ruim 50 Adressen importeren.. beetje lulig om deze lijst die dynamische is elke maand opnieuw handmatig na te kijken ;)

we gaan verder zoeken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Inkoppertje... ik zie Nederlandse headers in je csv file en Engelse tekst in het programma. Matcht het programma misschien op basis van de header?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik meen dat ik een tijd geleden een php-scriptje had die een Vcard om kon zetten naar CSV, daar zou je eens naar kunnen zoeken? Mooi is anders natuurlijk, maar ja..
Pagina: 1