Op mijn Ubuntu 8.04.2 LTS server heb ik Bind9 geïnstalleerd.
Geregeld geeft DIG een timeout en krijg ik de volgende melding: "connection timed out; no servers could be reached". Op dat moment heb ik ook geen verbinding met internet. apt-get update geeft dan ook de melding dat de repository niet gevonden kan worden.
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet gaan zoeken. Zeker omdat het vaak wel werkt maar zo nu en dan niet. Ik heb het gevoel dat er iets mis is met het updaten van de info van de root-servers.
Dit is mijn named.conf
Named.conf.local
De forwarders naar de DNS servers van mijn ISP staan in named.conf.options. In resolv.conf heb ik alleen het ip adres van mijn server staan.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om dit te troubleshooten?
Geregeld geeft DIG een timeout en krijg ik de volgende melding: "connection timed out; no servers could be reached". Op dat moment heb ik ook geen verbinding met internet. apt-get update geeft dan ook de melding dat de repository niet gevonden kan worden.
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet gaan zoeken. Zeker omdat het vaak wel werkt maar zo nu en dan niet. Ik heb het gevoel dat er iets mis is met het updaten van de info van de root-servers.
Dit is mijn named.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| // This is the primary configuration file for the BIND DNS server named. // // Please read /usr/share/doc/bind9/README.Debian.gz for information on the // structure of BIND configuration files in Debian, *BEFORE* you customize // this configuration file. // // If you are just adding zones, please do that in /etc/bind/named.conf.local include "/etc/bind/named.conf.options"; // prime the server with knowledge of the root servers zone "." { type hint; file "/etc/bind/db.root"; }; // be authoritative for the localhost forward and reverse zones, and for // broadcast zones as per RFC 1912 zone "localhost" { type master; file "/etc/bind/db.local"; }; zone "127.in-addr.arpa" { type master; file "/etc/bind/db.127"; }; zone "0.in-addr.arpa" { type master; file "/etc/bind/db.0"; }; zone "255.in-addr.arpa" { type master; file "/etc/bind/db.255"; }; include "/etc/bind/named.conf.local"; |
Named.conf.local
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| // // Do any local configuration here // // Consider adding the 1918 zones here, if they are not used in your // organization //include "/etc/bind/zones.rfc1918"; zone "achterom.local" { type master; file "/etc/bind/db.achterom.local"; }; zone "1.168.192.in-addr.arpa" { type master; notify no; file "/etc/bind/db.192.168.1"; }; |
De forwarders naar de DNS servers van mijn ISP staan in named.conf.options. In resolv.conf heb ik alleen het ip adres van mijn server staan.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om dit te troubleshooten?
Quod licet lovi, non licet bovi