Toon posts:

Zelfde netwerk: laptop snel, pc langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, want ik snap er weer eens geen *piep* van...

Het zit zo:
Op mijn kamer heb ik een netwerkje aangelegd via een Linksys accespoint,
maar omdat alle buren er steeds op zitten heb ik er een wachtwoord opgezet (WPA)
en toen ging het mis.
In plaats van 1 Linksys netwerk, vond de computer ineens steeds 2 Linksys netwerken...
Misschien dat een van de buren ook ineens een Linksys gekocht heeft, maar dat zou me iets te toevallig zijn,
aangezien ik daar met hetzelfde wachtwoord (soms) ook op kan inloggen.

Maar het grootste gezeik is met de internet snelheid,
ik heb 6 mbit internet, en op mijn laptop haal ik nu 2,5 mbit.
maar op mn desktop haal ik nog maar 200 kbps...

Terwijl dat voor het wachtwoord gebeuren nog gelijk was....

Nu heb ik de Linksys gereset, dus het wachtwoord is er weer vanaf,
maar het gezeik met de internetsnelheid blijft, en er zijn nog steeds 2 netwerken>>?>?>>

Wie kan mij helpen????

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zijn beide systemen draadloos verbonden met je linksys (accesspoint zeg je, of is het een router?) ?

Reset je accesspoint eens naar de fabrieksinstellingen (harde reset), of update de firmware.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Jep ze zijn allebij draadloos verbonden, en het is inderdaad een accespoint,
om het nog wat ingewikkelder te maken, de router staat op de kamer hiernaast,
maar we hebben een muur waar geen signaal doorheen komt,
dus heb ik met een homeplug het internet via het stopkontakt naar de andere kamer gestuurd,
en daar een accespoint neergezet.
Werkte erg goed... tot voor kort.
Reset heb ik al geprobeerd, fw update kan ik idd nog ff doen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als beide idd draadloos staan kunnen snelheden flink uiteenliggen zonder dat er iets "mis" hoeft te zijn. Toevallig was ik gisteravond met twee WiFi NICs (USB) en een Wireless-N router (WL-308) aan het testen. Zonder encryption haalde ik met een Netgear NIC 55Mbit/s, met een D-Link NIC 46Mbit/s en met de ingebouwde Intel ABG in de laptop (dus geen N) NIC 17Mbit/s.

Met WPA2-PSK (TKIP) ging dit plaatje op z'n kop. Met de Intel bleef ik 17Mbit/s halen, met de Netgear nu ook slechts 17Mbit/s, en met de D-Link zelfs 12Mbit/s (ondanks dat dat dus beide draft 802.11n devices zijn)

Let wel dat dit allemaal op dezelfde laptop gemeten is en met dezelfde router :o

Als je betrouwbare snelheden wilt moet je bedraad werken. Voor een laptop geen optie, maar voor een desktop IMHO gewoon een eis. Werk je toch draadloos, dan moet je dit soort ongein voor lief nemen, zeker met encryption aan.

Een alternatief voor encryption is een MAC access list instellen. Alleen van tevoren ingevoerde MAC adressen kunnen connection krijgen. Maar dat is wel meer werk.

Oslik blyat! Oslik!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-02 07:42
Probeer eens een WEP beveiliging, misschien houdt het kaartje op de pc niet zo van WPA.. Heb wel vaker wifi kaartje gezien die niet eens wilden verbinden met een WPA netwerk..

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
dion_b schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:31:

Een alternatief voor encryption is een MAC access list instellen. Alleen van tevoren ingevoerde MAC adressen kunnen connection krijgen. Maar dat is wel meer werk.
en minder veilig.

Al loopt het vaakniet zoń heel grote vaart maar je zou maar zońiemand als buur hebben die dus netwerken zit te zoeken. Aan een zwak singaal heb je voldoende.

• Chappelli
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-08-2023
Hakkow schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:32:
Probeer eens een WEP beveiliging, misschien houdt het kaartje op de pc niet zo van WPA.. Heb wel vaker wifi kaartje gezien die niet eens wilden verbinden met een WPA netwerk..
dat is nog minder veilig dan een mac-list maken. er hoeft maar een buurjongentje iets van computers te weten en dan is het binnen no-time gekraakt

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 05:36
Cave_Boy schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:33:
[...]

en minder veilig.

Al loopt het vaakniet zoń heel grote vaart maar je zou maar zońiemand als buur hebben die dus netwerken zit te zoeken. Aan een zwak singaal heb je voldoende.
om een mac- acces list te kraken, moet je dus een mac adres weten dat toegang heeft op het acces point.
enige manier die ik zo kan bedenken om het mac-adres van de pc van de buren te achterhalen is om zelf een AP op te zetten en zorgen/hopen dat de buren een keer naar jou toe connecten, en dan hun mac adres loggen.

maar dat is een beetje erg veel moeite om internet van je buren te jatten.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

sorry hoor maar als dat buurjongentje slim genoeg is om een wep injectie te doen, moet een mac adres spoofen helemaal geen probleem zijn.

imo moet je wpa gebruiken en anders wep.

Een mac filter is alleen een schijnveiligheid die zelfs de grootste noob nog kan kraken (staat nr1 op de 6 domste manieren voor beveiligen bron ), je hoeft alleen paketten te sniffen en je mac adres te veranderen beide zijn simpele programma's voor te downloaden.
Waar bij wep kraken nog enige ervaring komt kijken.

Heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeerd ?
vervang de homeplug eens met een echte netwerk kabel, doet hij het dan beter ?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Homeplug zal de performance niet verbeteren idd, maar verklaart niet het verschil tussen de twee WiFi devices.

Verder mbt beveiliging, you don't need to outrun the dragon, only the hobbit.

Natuurlijk is WPA2 met TKIP het beste, maar als je een zware performance hit daarmee krijgt kun je door te kijken naar je buren inschatten hoe laag je kunt gaan. Als iedereen verder een open netwerk heeft zonder wat dan ook, maar jij een MAC filter hebt, hoef je niet bang te zijn. Heeft iedereen een netwerk met MAC filter, dan is WEP allicht afdoende om ze op afstand te houden. Maar als iedereen WPA2 heeft is WPA1+AES al genoeg om risico te lopen. Zorg er gewoon voor dat je niet zelf de hobbit bent :z

Oslik blyat! Oslik!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:19:
In plaats van 1 Linksys netwerk, vond de computer ineens steeds 2 Linksys netwerken...
Misschien dat een van de buren ook ineens een Linksys gekocht heeft, maar dat zou me iets te toevallig zijn,
aangezien ik daar met hetzelfde wachtwoord (soms) ook op kan inloggen.
Jij zet een wachtwoord op jouw accesspoint en met dat wachtwoord kun je ook inloggen op de router (of het accesspoint) van je buren?!?!? Hoe groot acht je de kans dat die 2 wachtwoorden hetzelfde zijn? Gebruik bv eens een ander kanaal als je denkt dat je buren je nu in de weg zitten.

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij het verhaal dat je beter voor bedraad kunt kiezen. Waarom zet je die PC niet op het netwerk met ook zo'n homeplug (lijkt me iets betrouwbaarder van draadloos).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verder mbt beveiliging, you don't need to outrun the dragon, only the hobbit.
Natuurlijk is WPA2 met TKIP het beste, maar als je een zware performance hit daarmee krijgt kun je door te kijken naar je buren inschatten hoe laag je kunt gaan. Als iedereen verder een open netwerk heeft zonder wat dan ook, maar jij een MAC filter hebt, hoef je niet bang te zijn. Heeft iedereen een netwerk met MAC filter, dan is WEP allicht afdoende om ze op afstand te houden. Maar als iedereen WPA2 heeft is WPA1+AES al genoeg om risico te lopen. Zorg er gewoon voor dat je niet zelf de hobbit bent
Daar heb je wel gelijk in.
Op mijn kamer heb ik een netwerkje aangelegd via een Linksys accespoint,
maar omdat alle buren er steeds op zitten heb ik er een wachtwoord opgezet (WPA)
Maar hij is dus de hobbit. ;)
Nu heb ik de Linksys gereset, dus het wachtwoord is er weer vanaf,
maar het gezeik met de internetsnelheid blijft
Daarbij zegt de topicstarter zelf al dat met of zonder wachtwoord geen verschil maakt, dan is een mac filter toch geen oplossing (hij wil van zijn buren af) en een encryptie als wpa of wep veel veiliger.

ichill verander je ssid eens naar een uniek iets je naam bijv, heb je dan nog steeds 2 netwerken ?
Is dat 2e netwerk niet toevallig de router en niet het ap dat zou de snelheid verklaren.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de vele reacties!!!
Ik weet inmiddels 101 manieren om een netwerk te kraken,
en dat ik klaarblijkelijk een hobbit ben... (heb net vorige week het boek gelezen:-))

Ik zal weer even een "grap" vertellen:
na nogmaals een harde reset, en de computertjes rebooten,
heb ik nu idd weer internet zonder beveiliging en nu haal ik een snelheid van 6.5 mbit op mijn pc!!!! (ik heb maar een 6mbit abbo).
En ik haal nu 2.4mbit op mn lappie.

En er zijn nu nog steeds 2 netwerken, linksys, en linksys2...

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Wat let je om jouw SSID te veranderen dan weet je zeker dat het jouw netwerken zijn. En niet linksys2 van de buren.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Verwijderd

Topicstarter
Hmm goed punt, even uitproberen

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook beter voor security - het is wel heel makkelijk zwakke punten aan te pakken als je aan het SSID al kunt zien wat voor router het is :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1