Hallo Tweakers,
Ik heb al jaren een USB2 externe HDD aan m'n 2003 SBS hangen voor backup doeleinden.
Dit werkte eigenlijk jaren goed, tot een aantal maanden geleden de backup niet in het time-window paste.
Nu heb ik vandaag eens onderzoek gedaan met het benchmark tooltje " atto " en gewoon wat files.
De resultaten zijn bedroevend, zo haalt atto niet meer dan 1MB per seconde.
In perfmon de queue length op de schijf bekeken, en deze gaat sky high.
Ook het kopieeren van bestanden is gewoon supertraag. Ik probeerde net 400MB aan bestanden te kopieeren, maar na 5 minuten wachten maar gecanceld.
De server is een ProLiant ML350 G4p met 3GB geheugen, met als OS Windows 2003 SBS SP2.
Er zit een USB 2 aansluiting op, dus dat moet ook goed gaan.
Verder heeft het jaren gewerkt, dus waarom nu niet meer
Ik heb al jaren een USB2 externe HDD aan m'n 2003 SBS hangen voor backup doeleinden.
Dit werkte eigenlijk jaren goed, tot een aantal maanden geleden de backup niet in het time-window paste.
Nu heb ik vandaag eens onderzoek gedaan met het benchmark tooltje " atto " en gewoon wat files.
De resultaten zijn bedroevend, zo haalt atto niet meer dan 1MB per seconde.
In perfmon de queue length op de schijf bekeken, en deze gaat sky high.
Ook het kopieeren van bestanden is gewoon supertraag. Ik probeerde net 400MB aan bestanden te kopieeren, maar na 5 minuten wachten maar gecanceld.
De server is een ProLiant ML350 G4p met 3GB geheugen, met als OS Windows 2003 SBS SP2.
Er zit een USB 2 aansluiting op, dus dat moet ook goed gaan.
Verder heeft het jaren gewerkt, dus waarom nu niet meer