Ik heb een VPS server met daarop FFMPEG geïnstalleerd. Vanuit een PHP script roep ik dit script aan wat vervolgens een film gaan verwerken. Als ik dit script aanroep via de browser werkt het perfect. Nu wil ik het echter automatiseren zodat het 's nachts gebeurt. Verwerken van films kost namelijk nogal wat rekenkracht. Daarvoor maak ik gebruik van Cronjob in Plesk 8.6.
Cronjob: cd /srv/www/vhosts/domein/httpdocs/domein; php ffmpeg.php
Nu heb ik al veel gezocht op vele websites, veel combinaties geprobeerd, maar het lukt niet. Ik krijg telkens de volgende foutmelding terug via de e-mail. Je zou zeggen dat hij ffmpeg niet kan vinden, maar hij krijgt toch het volledige pad mee.
sh /ffmpeg: no such file or directory
Echter krijgt hij het volledige pad en het werkt wel wanneer ik het vanuit de browser aanroep.
Cronjob: cd /srv/www/vhosts/domein/httpdocs/domein; php ffmpeg.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // Dit is maar een gedeelte van het script. // Maak previewfilm in flv formaat. exec("/usr/local/bin/ffmpeg -i films/temp/$bestand_origineel -ar 44100 -ab 96 -f flv -ss 00:00:02.000 -t 00:00:22.000 -vhook '/usr/local/lib/vhook/watermark.so -f afbeeldingen/wm.gif -m 1 -t FFFFFF00' -qmax 10 films/flv/$bestand.flv"); // Maak thumbnail om te tonen op de website. exec("/usr/local/bin/ffmpeg -i films/temp/$bestand_origineel -ss 00:00:05.000 -t 00:00:05.000 -s 120x90 films/thumbnails/$bestand.jpg"); // Maak de film opnieuw aan naar wmv formaat en plaats een watermerk erbij. exec("/usr/local/bin/ffmpeg -i films/temp/$bestand_origineel -target pal-vcd -vhook '/usr/local/lib/vhook/watermark.so -f afbeeldingen/wm.gif -m 1 -t FFFFFF00' films/films/$bestand.wmv"); |
Nu heb ik al veel gezocht op vele websites, veel combinaties geprobeerd, maar het lukt niet. Ik krijg telkens de volgende foutmelding terug via de e-mail. Je zou zeggen dat hij ffmpeg niet kan vinden, maar hij krijgt toch het volledige pad mee.
sh /ffmpeg: no such file or directory
Echter krijgt hij het volledige pad en het werkt wel wanneer ik het vanuit de browser aanroep.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 09:49 ]