Toon posts:

MirC - Dcc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik hoop dat iemand mij kan helpen zoek al drie dagen maar kan niets vinden (wat werkt) over het forwarden van poorten in de experiabox heb de sx551wlan dsl
Het probleem is ik kan in mirc wel dcc ontvangen maar niet verzenden ik weet dat je dan poorten moet open zetten maar heb al van alles geprobeerd maar niks
Kpn ondersteund dat niet dus geven ze geen antwoord hoe dat moet ze willen dus niet helpen
Mijn laatste hoop ligt dus hier

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bent een beetje verdwaald, zo te zien: dit forumonderdeel gaat over systemen en laptops, niet over modems. Waar je het beste kunt gaan kijken is Netwerken. Daar staat ook Het Grote Poortmappingsverhaal. Verder zal dit probleem ook niet uniek zijn, begin dus eens met de zoek functie.

Alles geprobeerd is verder niet duidelijk: wat heb je precies gedaan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben splinternieuw hier in elk geval bedankt voor het reageren

heb in me modem via Advanced Settings Internet Address Translation (NAT) Port Forwarding
bij Protocol tpc&udp Public port 1024,5000 Local port 59,59 Local IP address mijn ip dat ik via ipconfig van mijn pc heb

heb bij local en public port al van alles ingevuld maar niks werkt ook al 113 en 6660,6670 maar werkte niet kan nog steeds alleen maar dcc ontvangen en niet verzenden
bedankt voor de links ik ga ze morgen zeker even bekijken misschien dat ik daar wat aan heb :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 01:11 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:34
-> Move naar NT

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En weer open..

Verwijderd

Zet eens alles open (DMZ) en kijk of hij het dan nog niet doet. Zoniet, Windows firewall? andere software wat blockt? misschien ligt het aan je ontvanger? Mirc settings?

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 14:37
Je kan dan best eens je Mirc opties na kijken

Menu bar --> Tools --> Opties.

Connect --> Options (weeral :p) --> de 4de knop rechts onder "advanced"

Daar zal je dcc moeten aanvinken (eventueel others ook) en zie je 2 poort nummers.

Mirc neemt standaard een random poort (default oplopend startend van de laagste en naar gelang deze al in gebruik zijn steeds een hogere poort) tussen deze 2 waarden, mijn ervaring leert dat je met 4-5 poorten al genoeg hebt bv 4000-4004.

Zodoende hoef je enkel deze 5 poorten te forwarden in uw router ipv de default range (1024 tot 5000) waardoor je bijna 4000 poorten zou moeten forwarden naar uw computer.
Indien uw pc in de DMZ staat is dat natuurlijk geen probleem :D

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Yessssssssssssssssssss jullie zijn geweldig hij doet het had ten eerste gewoon de verkeerde poorten open staan moet dus zijn 1024 tot 5000 en gewoon local en public moet het zelfde zijn das alles geweldig het kan dus gewoon wel met de Experiabox
Snap trouwens niet dat de kpn dat niet ondersteund iedreen kan dat zelf (( zelf ik )) met wat hulp

Thxxxxxxxxxxxxxx
Pagina: 1