Toon posts:

'Netwerkkabel niet aangesloten': vista wel, xp geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internetverbinding werkt wel onder vista, maar niet onder XP en windows 7. Drivers werken wel, adapter werkt, kabels werken, maar ik krijg alleen onder Vista verbinding. Bij XP en 7 krijg ik een rood kruis. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je firewall?

Sorry, maar iets meer info over je opstelling en zeker meer info wat je al hebt geprobeerd, gecontroleerd, getest, etc is erg welkom.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik impliceer dat je geen router maar een modem hebt, of een hele kleine pool op de DHCP van je router. Dan zou je per OS een verschillend resultaat kunnen hebben.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Gaat het hier over 3 verschillende besturingssystemen op 1 PC? Of zijn het drie verschillende PC's?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16
Heb je overal hetzelfde MAC-adres?
Sommige modems laten maar 1 MAC-adres toe.
Probeer anders eens de modem te resetten en dan windows xp op te starten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:02:
Mijn internetverbinding werkt wel onder vista, maar niet onder XP en windows 7. Drivers werken wel, adapter werkt, kabels werken, maar ik krijg alleen onder Vista verbinding. Bij XP en 7 krijg ik een rood kruis. Ik heb verschillende kabels geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?
De vraag die nu naar boven komt is dus of dit over 3 fysiek andere PC's gaat, of dat je een multi-boot systeem hebt.
Het rode kruis houdt natuurlijk in dat er geen ethernet verbinding is, maar dat kan ook komen doordat er een auto-negotiation foutief loopt. Probeer de linkspeed en duplex eens hard in te stellen op verschillende snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, had niet gezien dat er al reacties waren; wat snel, bedankt hiervoor!

Het gaat om een pc, met multi-boot. We hebben een centrale router voor het hele huis en een hub daartussen. Ik heb het met- en zonder firewall geprobeerd. Netwerkkaart is atheros L2 fast ethernet.

@tonne: 1MAC adres lijkt mij niet het probleem. Ik heb ook zelf wel eens een extra heb ertussen gezet met meerdere computers eraan. Dat gaf geen problemen. Of begrijp ik het mogelijk verkeerd? Ik zal MAC adres voor de zekerheid bij alle OSen even nakijken.

@equator: heeft dat niet pas effect als de kabels echt heel lang worden? Opzich valt het nog mee (15 m). Maar ik zal ook deze suggestie uitproberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Autonegotation is een brak protocol en kan prima fout gaan bij goede kabels. Vergeet niet dat verschillende OSsen verschillende drivers gebruiken. Sowieso kan het geen kwaad om even onder XP andere drivers te proberen (als je nu de nieuwste van internet geplukt hebt, een versie ouder nemen; gebruik je nu de automatisch door XP geinstalleerde drivers, pak dan de nieuwste van internet).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1