Toon posts:

SPS 2007 + OMA + Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb Exchange 2003 en Sharepoint Server 2007 op 1 server staan en wil Outlook Mobile Access werkend krijgen. Ik weet inmiddels dat deze Exchange en Sharepoint niet lekker op 1 server werken maar op dit moment is dat niet anders. Sharepoint werkt op poort 80 en ik heb het idee dat OMA dit ook wil. Zodra ik namelijk de default website op poort 80 zet en sharepoint disable dan werkt het. Maarja, Sharepoint moet op poort 80 blijven volgens microsoft en OMA krijg ik niet aan het werk via poort 443.
Dan krijg ik de melding: Unable to connect to your mailbox on server XXXXX. Please try again later. If the problem persists contact your administrator

Heeft er iemand tips? Ik kom er namelijk echt niet uit.

Thnx :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 14:20
Al geprobeerd om ze te binden aan 2 verschillende netwerkkaarten(/ip's)?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The_Greater schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:58:
Al geprobeerd om ze te binden aan 2 verschillende netwerkkaarten(/ip's)?
En hoe gaat dat port 80 anders doorsturen?

Domme vraag aan topicstarter maar wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd (onder andere Technet/MSDN)?

/edit
Volgens mij is het gewoon een setting in IIS maar dat geldt voor elke site op port x die je wil veranderen...

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 23:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Alle verschillende soorten authenticatie getest, een 2e virtuele directory aangemaakt. Verder kom ik wel een optie tegen maar dat is alleen voor Sharepoint Services. Hier adviseren ze de virtuele directories van Exchange te excluden en Kerberos aan te zetten. Sharepoint Server heeft alleen deze optie niet.

• MAX3400

MAX3400

Had je al door dat voor 443 je een SSL-certificate nodig hebt (al dan niet self-signed)? Ongeveer hetzelfde "gedoe" wat ik op werk ook heb?

No offence, maar zonder je IIS-versie te weten, kan ik geen duidelijker antwoord geven maar gelukkig voor jou is elke IIS-versie uitzonderlijk goed gedocumenteerd bij Microsoft.

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2009 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een certificaat op de server staan dus dat kan het probleem niet zijn.
IIS 6.0 is de versie die we gebruiken.

Top dat je even meedenkt.

• MAX3400

MAX3400

Nou ja, meedenken... Ik geef nogmaals een antwoord maar het is nogal raden waar je zelf al bent geweest dus het zeeer vriendelijke verzoek om je startpost of je volgende reply even goed uit te breiden tot waar/wat je al bent gekomen, waar je dan vastloopt, wat je niet snapt, mogelijk eventlogs etc. etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
   1. Open Internet Service Manager or Internet Information Services (IIS) Manager.
   2. If necessary, expand the Web server that you want, and then expand Web Sites.
   3. Right-click the Web site that you want to change.
   4. Click Properties.
   5. Click the Web Site tab.
   6. Change the TCP Port Number in the TCP Port edit box (or click Advanced for multiple Port settings).
   7. Click OK to save the changes.

Bovenstaand is standaard om een website van port X naar port Y te krijgen. De vraag is dan alleen of je OMA nog kan benaderen over een andere port.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 17:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je ze beide op poort 80 hebt draaien, waarom maak je dan geen gebruik van hostheaders ? Op basis daarvan zal de goede virtuele directory worden aangesproken in IIS. Weet niet of dat lekker gaat werken met oma, maar het is te proberen.

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar helaas is het niet mogelijk.
2 websites in IIS op dezelfde poort laat ie niet toe.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:22:
Ik heb het geprobeerd maar helaas is het niet mogelijk.
2 websites in IIS op dezelfde poort laat ie niet toe.
Als je met host header werkt is dat wel mogelijk. Ik heb vandaag nog bij een klant 2 website op 1 server laten uit komen, owa.domein.nl en applicatie.domein.nl beiden draaien in iis op poort 80. Gewoon bij minimaal 1 de host zetten waarnaar hij moet luisteren. (Deze moet je dan wel in de dns aanmaken en daarnaar verwijzen).

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, Hoe moet ik dat doen? Ik heb OWA draaien via https://webmail.xxxx.nl op poort 443.
Sharepoint draait intern op de naam van de server en op poort 80.

Ik weet hoe ik een nieuwe host aan moet maken in de DNS maar weet niet welk adres ik dan moet doorverwijzen om een header aan OMA mee te geven. Misschien een domme vraag maar ik kom er echt niet uit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Euh...je hebt dus owa wel draaien op poort 443. Dus als je in een webbrowser nou eens https://webmail.xxxx.nl/oma intikt ? Wat gebeurd er dan ? Voor zover ik weet is oma niets meer dan een erg uitgeklede versie van owa. Normaal gesproken zou je ook connecten voor owa op https://webmail.xxxxx.nl/exchange om in je owa te komen. Datzelfde kan door /oma te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan geeft hij eerst een aanmeldingsblok met gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik dat invul zoals ik bij OWA doe dan krijg ik onderstaande melding.

Unable to connect to your mailbox on server XXXXX. Please try again later. If the problem persists contact your administrator.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMA en OWA connecten onderhuids weer via poort 80 met de mailbox.
Maar daar loopt ie stuk omdat je de default website nu voor je SPS gebruikt - als je daar dus een aparte site met host header voor had gebruikt was het wel goed gegaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OWA werkt wel gewoon van buitenaf. Hoe stel ik die hostheaders in, of weet je misschien een handleiding?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hostheaders stel je in in je IIS manager. Handleiding staat wel op internet. Gewoon googlen op IIS + hostheaders. Hostheaders werken niet icm SSL, dus kan je niet instellen voor je webmail als dat op poort 443 draait. Wel op de standaard websites die op poort 80 draaien.

Pagina: 1